کلوزت روم

کلوزت روم یا واکینگ کلوزت نام اتاق و فضایی است که دارای دراورها، قفسه ها و کمدهای مناسبی برای نگه داری صحیح و راحت لباس ها،کفش ها و … می باشد. در واقع واک این کلوزت، به معنای کمد دارای راهرو است که از آن به عنوان اتاق مخصوص لباس استفاده می شود و حاوی قفسه ها و فضاهای مختلفی برای انواع وسایل و لباس است.

این فضا معمولا دارای آیینه ی قدی برای چک کردن لباس ها و … بعد از پوشیدن آن ها و یک مبل برای راحت تر پوشیدن کفش ها است. وجود آن ها با هدف نگهداری و مرتب سازی لباس ها و وسایل مرتبط با آن، در هر خانه ای لذت بخش خواهد بود. از میان همه روش ها و ابزار نگهداری روشی پیدا نمی شود که فضایی به اندازه واک این کلوزت در اختیار شما قرار دهد. در طراحی اکثر منازل مسکونی لوکس و مدرن کلوزت روم به عنوان یکی از فضاهای اصلی و مورد نیاز افراد مورد بررسی قرار گرفته می شود.

کلوزت روم
کلوزت روم

کاربرد کلوزت روم

وقتی تعداد لباس ها از یک حدی بیشتر می شود نمی توانید آن ها را در کمد دیواری اتاق خواب و دراور جای دهید در بهترین حالت اگر هم بتوانید حجم زیادی از لباس ها به صورت متراکم و فشرده در کشو و کمد دیواری کوچک اتاق خود جای دهید. حتما چروک می شوند یا ممکن است که آسیب ببینند.

کلوزت روم برای حل این مشکل و با هدف دسته بندی حجم بالایی از لباس ها به صورت منظم طراحی و اجرایی می شوند. اتاق لباس به حجم بسیاری از وسایلی که هر روز با آن ها سروکار داریم نظم می دهد شاید در ابتدا داشتن یک فضای مجزا برای لباس و کفش و اکسسوری غیر ضروری به نظر برسد اما برای افرادی که اهل تجملات و مد هستند بسیار کاربردی و مفید می باشد.

همچنان مطالعه کنید ...  لیست کارهای بازسازی ساختمان
کلوزت روم
کلوزت روم

مزایای استفاده از کلوزت روم

فضایی برای نگهداری لباس

رختکن تعویض لباس، اتوکردن لباس، حاضر شدن و…

نظم دهی و استفاده بهینه از فضای خانه می شود.

اتاق خواب را از داشتن کمد دیواری و کمد لباس بی نیاز می کند.

کلوزت روم
کلوزت روم

نکات طراحی کلوزت روم در خانه

در طراحی اتاق لباس یا کلوزت روم به خاطر اینکه هزینه می شود لازم است که استانداردهای آن رعایت شوند تا در نهایت خروجی و نتیجه مطلوبی از آن دریافت شود برخی از مهم ترین نکات طراحی این اتاق را در زیر برای شما شرح خواهیم داد پس با ما همراه باشید:

ابعاد و متراژ

اولین و مهم ترین نکته برای ساخت یک اتاق لباس ابعاد آن می باشد. نام دیگر کلوزت روم یا واکینگ روم است. یعنی کمدی که بتوان در آن راه رفت. ابعادی که برای کلوزت روم در نظر می گیرد باید متناسب با متراژ کلی ساختمان و همچنین تعداد کمدهای مورد نیاز برای چیدمان لباس و کیف و کفش … تعیین شود. طراحی اتاق لباس کوچک که رفت و آمد در آن سخت بوده و کمدهای آن نیز کم باشد و نتوان لباس ها را در آن به راحتی قرار داد نتیجه خوبی نداردو نبود آن بهتر است.

بنابراین اگر فضای محدودی را در اختیار دارید، مانند یک اتاق خواب کوچک، در نظر داشته باشید که وجود قفسه ها و کشوها در کلوزت روم می تواند از فضای در دسترس شما برای اتاق خواب را کم کند. در این صورت بهترین راهکار استفاده از کمدهای چند منظوره است. کمدهای چند منظوره امکان چیدمان لباس ها با اندازه و ابعاد مختلف را در کنار هم فراهم می کندو نظم خوبی را در محیط ایجاد می کند.

همچنان مطالعه کنید ...  دیوارپوش سلولزی چیست؟
کلوزت روم
کلوزت روم

انتخاب متریال مناسب

مهم ترین چیزی که در انتخاب قفسه و کشوها باید به آن توجه کنید، کارایی آن ها و حجم وسایل است. قبل از سفارش و خرید فضاهای تفکیک کننده، مشخص کنید که چه میزان فضا در اتاق لباس خود نیاز دارید. انتخاب نوع متریال برای کمد دیواری کلوزت روم تا حد زیادی به سبک مورد نظر شما بستگی دارد. اصولا چوب برای سبک و MDF برای سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

کلوزت روم
کلوزت روم

نورپردازی

نور اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون منزل دارد و نه تنها باعث روشن تر شدن محیط می شود بلکه با انجام حرفه ای آن می توان فضای داخلی اتاق را بزرگتر یا کوچکتر جلوه داد. نورپردازی اتاق لباس نیز اهمیت زیادی دارد و باید به گونه ای باشد که شخص به راحتی بتواند تصویر خود را در آینه مشاهده کند و همچنین جلوه اتاق نیز بهبود پیدا کند. این مسئله مخصوصا برای کلوزت روم های مدرن که دارای درب شیشه ای می باشند اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

کلوزت روم
کلوزت روم

انتخاب رنگ مناسب

رنگی که برای کلوزت روم انتخاب می کنید باید با بقیه قسمت های خانه هماهنگی داشته باشد از رنگ های مناسب که همخوانی خوبی دارند در انتخاب رنگ کمدها استفاده نمایید. هماهنگی رنگ باعث زیبایی ظاهری کمد و ایجاد حس تعادل بصری می شود. برق رنگ طلائی و رنگ های جلادار به جلوه فضای شما نیز کمک می کند. انتخاب کمدهایی از جنس و با رنگ طبیعی چوب نیز جلوه لوکسی به فضای کمد لباس می دهد.

کلوزت روم
کلوزت روم

آینه قدی

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که استفاده از آن در اتاق لباس ضروری می باشد آینه قدی است. با انتخاب مدل آینه قدی متناسب با اندازه و ابعاد اتاق شرایط را برای پوشیدن و پرو لباس ها فراهم می کنید. با توجه به اینکه اغلب اتاق هایی که برای کلوزت روم اختصاص می دهند فاقد پنجره و نور طبیعی است.

همچنان مطالعه کنید ...  طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی
کلوزت روم
کلوزت روم

بنابراین بهتر است آینه قدی در جایی از اتاق قرار گیرد که نورپردازی بهتری داشته باشد. توجه داشته باشید که تنوع در آینه های قدی بسیار زیاد است و اگر کلوزت روم شما کوچک می باشد بهتر است از نوع چند منظوره آن ها استفاده نمایید.

انتخاب دستگیره کمد

در انتخاب دستگیره های کمد کلوزت روم دقت داشته باشید دستگیره های لوازم جانبی تزئینی برای کامل کردن فضای کمد می باشد با انتخاب مناسب دستگیره می توان شخصیت و سبک منحصر به فردی در فضا ایجاد نمود. دستگیره ها در قیمت های مختلف و با تنوع زیاد در بازار موجود می باشند. اگر برای کاربرد رنگ طلایی و رنگ های جلادار تردید دارید می توانید از دستگیره هایی به این رنگ برای کمد استفاده کنید این کار به درب کمد شما جلوه و زیبایی می بخشد.

مبلمان و پاف

یکی از موارد بسیار مهمی که در کنار کمدهای دیواری و رگال لباس لازم است در اتاق های لباس وجود داشته باشد، پاف و یا مبلمان برای نشستن است که شرایط را برای پوشیدن کفش و لباس فراهم می کند.

کلوزت روم
کلوزت روم

با توجه به اندازه و ابعاد و متراژ کلوزت روم می توان از انواع پاف یا مبل در این اتاق استفاده نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *