هر آن چیز که یک آشپزخانه مدرن احتیاج دارد

همانطور که در مقاله گذشته(آشپزخانه) صحبت کردیم، می دانیم که آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش خانه است که مادر خانواده مدت زیادی را در آن می گذراند به همین علت نوع چیدمان و طراحی آن باید از نظم و اصول مناسبی برخوردار باشد.

در طراحی های مدرن امروزی آشپزخانه ها از حالت بسته به باز تغییر پیدا کرده اند و مشرف به سالن پذیرایی و دیگر مکان های خانه شده است به همین خاطر طراحی و زیبایی آن حائز اهمیت است.

ما در این مقاله قصد داریم جدیدترین مدل های آشپزخانه را معرفی کنیم.

کابینت های گلاس در آشپزخانه
کابینت های گلاس در آشپزخانهکابینت های گلاس در آشپزخانه مدرن

مدل مدرن در آشپزخانه

در سال های اخیر به علت گران شدن زمین ها و پیدایش واحدهای کوچک آپارتمانی، متناسب با نیاز مردم استفاده از سبک مدرن خیلی زیاد مورد استقبال قرار گرفته است. چندین علت وجود دارد که مردم به سبک مدرن علاقه پیدا کرده اند.

طراحی و ظاهر کابینت های مدرن شیک مینیمال تر و ساد تر از سابق شده و مردم هم نیز به سمت سادگی رفته اند.

استفاده از دستگیره های مگنتی و مخفی

همچنین استفاده از رنگ های خنثی سفید و طوسی زیاد به چشم می خورد و شاخص اصلی کابینت های به روز و مدرن، رنگ های آرامش بخش، روشن و طبیعی است که با سبک مینیمالیستی تلفیق شده است.

نکات مهم در طراحی آشپزخانه مدرن بزرگ و کوچک

این را می دانیم که آشپزخانه بزرگ آرزوی هر کدبانویی است تا بتواند امور روزمره خود را به راحتی و بدون دست و پاگیر بودن انجام دهد. بخش اعظم طراحی و دکوراسیون آشپزخانه، طراحی کابینت است که اگر اصولی و حرفه ای انجام شود آشپزخانه شیک و فضاداری خواهیم داشت.

بهتر است بدانیم که در شلوغی، زندگی شهری از تجملات بیش از حد بهتر است چشم پوشی کنیم و سادگی را مد نظر قرار دهیم که این سادگی بقدری آرامش بخش و زیبا باشد که در خانه های لوکس هم نمی توان مشابه آن را یافت.

کابینت مدرن به چند دسته تقسیم می شوند:

۱-کابینت مدرن  های گلاس

۲-کابینت مدرن فوق برجسته(فرامید)

۳-کابینت ملامینه

کابینت های مدرن های گلاس صاف و کابینت های مدرن فرامید دارای برجستگی است .

بیش تر از رنگ سرد در کابینت های مدرن استفاده می شود.

کابینت های های گلاس یا مدرن نوعی از کابینت هستند که باید دقت بیشتری در نگه داری آن ها داشت زیرا سطح آن ها خراش و خط و خش را بخود جذب می کنند.

کابینت آشپزخانه
کابینت آشپزخانه

 

آشپزخانه مدرن کوچک و کم جا

ما می خواهیم چنین فضای کوچکی را به یک آشپزخانه مورد علاقه یک کدبانو ایجاد کنیم.

عواملی که در زیبایی آشپزخانه تاثیرگذار هستند شامل: ۱-رنگ ۲-نور ۳-چیدمان صحیح

بحث نور، یکی از مهم ترین عوامل در دلبازتر و بهتر نشان دادن فضای آشپزخانه دارد. اگر با یک نورپردازی اصولی روی کابینت ها انجام دهیم کابینت ها از حالت عادی و یکنواخت خارج می شوند و نیز استفاده از چند لامپ کوچک بسیار موثرتر از یک نورافکن پرقدرت است.

اگر در آشپزخانه از پنجره و نور طبیعی استفاده می کنیم بهتر است به جای پرده ها ضخیم از پرده های نازک و با رنگ روشن که نور را به راحتی وارد می کند استفاده کنیم.

نظم دادن به آشپزخانه هم یکی از فاکتورهای مهم است پس بهتر است که وسایل اضافی را از روی کابینت ها و جزیره آشپزخانه جمع کنیم.

کابینت آشپزخانه
کابینت آشپزخانه

استفاده از سبک هنری کوبیسم

استفاده از طرح های هندسی

استفاده از یک اثر هنری

استفاده از طرح های کلاسیک و …

با استفاده از این گزینه ها می توان از نهایت مدرنیته بودن در آشپزخانه استفاده کرد تا آشپزخانه را به مکانی اسرار آمیز تبدیل کنیم.

اگر فضای آشپزخانه کوچک باشد به جای استفاده از میزناهار خوری می توانیم از کانتر به عنوان میز ناهارخوری استفاده کرد.

وقتی آشپزخانه ما کوچک است بهتر است وسایل سنگین را در کابینت های زیر قرار دهیم تا به کابینت های بالایی آسیبی نرسد. برای اینکه فضای آشپزخانه مان را بزرگتر نشان دهیم بهتر است از رنگ های سفید، کرمی، طوسی، آبی روشن، زرد و… استفاده کنیم.

 

کابینت آشپزخانه

اصول طراحی کابینت مدرن برای آشپزخانه بزرگ

همانطور که چندین بار در این مقاله و مقاله های پیشین اشاره کردیم، آشپزخانه قلب خانه است به همین خاطر طراحی آن بسیار حائز اهمیت است.

همچنان مطالعه کنید ...  حمام به سبک نئوکلاسیک

اولین نکته ای که در طراحی آشپزخانه باید در نظر بگیریم توجه به مثلث کار آشپزخانه است.

مثلث کار شامل سینک، گاز، یخچال است که باید در یک مثلث قرار بگیرند تا رفت و آمد در آن راحت تر باشد.

مثلث طلایی باید ابعاد مناسبی داشته باشد هر چقدر این مثلث اضلاع کوچک تری داشته باشد طراحی آن بهتر است و رفت و امد هم نیز بین این فضاها راحت تر است.

مثلث کار آشپزخانه

نکاتی در مورد مثلث طلایی که باید رعایت شود:

۱-یخچال هیچگاه نباید در مجاورت گاز قرار بگیرد چون باعث آسیب رساندن به یخچال می شود اگر یخچال داخل محفظه ای که طراحی شده است قرار بگیرد باید حتما چرخش هوا در اطرافش جریان پیدا کند.

۲-میزکار که در مجاورت یخچال قرار بگیرد که طول آن بیشتر از ۸۰ سانتی متر و در فاصله بین گاز و سینک قرار دارد.

۳-محل قرارگیری ماشین ظرفشویی باید نزدیک سینک باشد تا مسیر زیادی جهت قرار دادن ظروف داخل ماشین ظرفشویی طی نشود.

اصول اساسی طراحی کابینت در تمام آشپزخانه ها (بزرگ و کوچک) دسترسی و کاربردی بودن تمام وسایل است.

این سبک آشپزخانه، ظاهری کاملا یکدست و ساده دارد این سادگی به اندازه ای به چشم میخورد که گاها حتی این سبک کابینت را بدون دستگیره نیز دیده ایم ولی به هرحال درکنار آشپزخانه مدرن دستگیره مخفی، آشپزخانه هایی از همین سبک را می بینیم که در عین سادگی از دستگیره هایی شیک و به روزی استفاده شده است.

در طراحی آشپزخانه مدرن انواع مختلف دستگیره وجود دارد:

دستگیره سرامیکی، دستگیره استیل، دستگیره مخفی و… عناوین دیگری که برای آشنایی و مشاهده عکس این دستگیره ها پیشنهاد می کنم. از دیگر موارد تاثیرگذار بر طراحی آشپزخانه مدرن می توان به جزیره آشپزخانه، رنگ بندی بالا در این سبک کابینت، تنوع در انتخاب مدل و طراحی و موارد بسیار دیگری که در ادامه به توضیح آن پرداخته ایم اشاره نمود.

اولین قدم برای طراحی کابینت آشپزخانه مدرن تهیه لیستی از کلیات و نحوه چیدمان به سلیقه مشتری است. طراحی کابینت آشپزخانه مدرن علاوه بر زیبایی در فضای کلی خانه باید عمکرد مطلوبی نیز داشته باشد.

حال ما می خواهیم به بررسی آشپزخانه های بزرگ بپردازیم:

در طراحی آشپزخانه بزرگ ما محدودیتی از جهت فضا نداریم و یا به قول معروف دستمان باز است.

عناصر تاثیر گذار در طراحی آشپزخانه که باید در نظر بگیریم:

۱-هماهنگی

همانطور که می دانیم هماهنگی بین رنگ دیوار، کف و سقف با تم اصلی کابینت می تواند زیبایی بیشتری به فضای آشپزخانه می بخشد.

۲-دسترسی آسان

نحوه طراحی باید به گونه ای باشد فردی که قد کوتاهی دارد به راحتی بتواند دسترسی داشته باشد.

این دسترسی شامل مواردی است:

ارتفاع پیشخوان آشپزخانه:  ارتفاع استاندارد که بین ۸ تا ۹ متر می باشد.

عرض پیشخوان: در حالت استاندارد بین ۶۰ تا ۷۰سانتی متر همچنین اگر فضای آشپزخانه بزرگ باشد حتما یک کابینت مخصوص برای وسایل برقی کوچک در نظر گرفته شود.

۳-نورپردازی مناسب

به کار گرفتن نورپردازی برای دکوراسیون آشپزخانه مهم است. نباید تاثیر نورپردازی و روشنایی را در جلوه ای بهتر کابینت ها نادیده گرفت. که بهترین نقاط نصب معمولا زیر کابینت هاست. چراغ های زیر کابینتی ولتاژ پایینی دارند و برق زیادی مصرف نمی کنند.

۴-تعادل و تقارن دیواری

هنگامی که فضایی درست احساس نشود ممکن است به دلیل این باشد که تعادل بینایی در یک جهت متمایل است یا تقارن خاموش است یک فضای متعادل و متقارن احساس آرامش و امنیت را برقرار می کند.

نقاط کانونی آشپزخانه متداول شامل اجاق گاز و صفحه پشتی و هود است.

اما ممکن است نقطه کانونی آشپزخانه شما یک سینک ظرفشویی ، جزیره یا یک پنجره باشد.

با وجود جزیره در آشپزخانه بزرگ ما دیگر نیاز کمتری به میزکار پیدا می کنیم.

حتی می توانیم سینک ظرفشویی را هم داشته باشیم که کاربردی تر است.

اگر سقف آشپزخانه تان بلند باشد می تواند آن را بصورت فانتزی و مدرن دربیاورید.

برای ایجاد آشپزخانه ای که دوست دارید نیاز نیست که یک طراح حرفه ای باشید می توانید این کار خود را به طراحان حرفه ای بسپارید.

همچنان مطالعه کنید ...  طراحی املاک

رنگ های مورد استفاده در کابینت بندی آشپزخانه های بزرگ، تمامی رنگ ها می تواند مورد استفاده باشد.

مدل آشپزخانه مدرن جزیره ای

امروزه تولید کنندگان زیادی در تمام عرصه ها به دنبال نوآوری و به ارمغان آوردن طرح ها و محصولات به روز در حیطه فعالیت خود هستند صنعت دکوراسیون نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آشپزخانه جزیره ای یکی از طراحی های مدرن و به روز برای آشپزخانه های امروزی می باشد در این نوع طراحی یک ست ترکیبی به صورت کابینت وسط آشپزخانه قرار می گیرد که می توان از این فضا برای جاسازی سینک ظرفشویی، اجاق گاز و حتی به عنوان میز نهارخوری استفاده کرد.

دکوراسیون جزیره معمولا برای آشپزخانه های نسبتا بزرگ به کار برده می شود.

استاندارد ارتفاع جزیره آشپزخانه ۹۰سانتی متر تا یک متر است یعنی هم سطح کابینت ها یا کمی بلندتر اگر میخواهید از صندلی هایی با پایه بلند به منظور صرف غذا در کنار جزیره استفاده کنید می توانید ارتفاع جزیره آشپزخانه را در دو اندازه در نظر بگیرید یعنی یک بخشی با ارتفاع استاندارد و قسمتی دیگر را هم با ارتفاعی بلندتر و متناسب با صندلی ها در نظر بگیرید همین اختلاف سطح جزئی هم به زیبایی و متفاوت بودن آشپزخانه تان بسیار کمک می کند.

کابینت آشپزخانه
کابینت آشپزخانه

مدل آشپزخانه مدرن ایرانی

دکوراسیون آشپزخانه در منازل ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ایرانی ها به آشپزخانه نگاه ویژه و خاصی دارند علی الخصوص خانم ها برای دکوراسیون آشپزخانه حساسیت زیادی به خرج می دهند.

همانطور که بالاتر گفته شد، با گذشت زمان به دلیل کوچک تر شدن فضای اکثر آپارتمان ها نسبت به سابق دکوراسیون خانه ها به سمت سادگی و روشنایی می رود تا فضای خانه ها بزرگ تر و دل نوازتر جلوه دهد.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی نیز از این قاعده  مستثنی نیست دکوراسیون اشپزخانه مدرن با استفاده از رنگ های روشن و همچنین استفاده از دو رنگ متضاد و به کارگیری دستگیره های مخفی و مگنتی می تواند گزینه بسیار مناسب و مینیمال و مقرون به صرفه ای برای آشپزخانه های ایرانی باشد .

امروزه از دکوراسیون ها با طراحی مدرن و مینیمال در آشپزخانه های ایرانی بسیار بیشتر از سابق استفاده  میشود.

همچنین ظاهر ساده و استفاده از رنگ های روشن فضای آشپزخانه های ایرانی بسیار بیشتر از سابق استفاده می شود.

همچنین ظاهر ساده و استفاده از رنگ های روشن فضای آشپزخانه های ایرانی را بازتر، روشن تر و چشم نوازتر نشان می دهد.

کابینت مدل ایرانی-جزیره-پیشگامان

مدل آشپزخانه مدرن سفید

همه ی ما بارها شاهد معجزه رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه بوده ایم. این بار قصد معرفی آشپزخانه مدرن سفید را داریم.

استفاده از این رنگ کابینت در آشپزخانه مدرن سهولت در انتخاب رنگ دیگر تجهیزات و دکوراسیون آشپزخانه را برای شما به ارمغان می آورد زیرا که این رنگ با تمامی رنگ ها همخوانی دارد و حتی استفاده از دیگر رنگ ها در کنار سفید ترکیب زیبایی به وجود می آورد که البته یک آشپزخانه مدرن سفید یا حتی کلاسیک به اندازه کافی زیبا و شکیل هست و نیازی به اضافه کردن رنگ های ترکیبی دیگری ندارد و به تنهایی می تواند دکوراسیون آشپزخانه را ایده آل و رویایی سازد.

همچنین واضح است که در آشپزخانه های کوچک استفاده از رنگ سفید بسیار کارآمد است و فضا را دلبازتر جلوه می دهد از رنگ های ترکیبی با آشپزخانه سفید، می تواند از رنگ متضاد آن  مشکی …. رنگ های خنثی همانند طوسی،خاکستری … رنگ های سلطنتی مانند طلایی، نقره ای …. رنگ های گرم مانند قهوه ای … و رنگ های شاد همانند بنفش ، قرمز و این دست رنگ ها استفاده نمود.

کابینت های گلاس سفید طلایی

بهترین رنگ های کابینت های گلاس در قالب مدرن

همانطور که می دانید کابینت های گلاس زیر مجموعه سبک مدرن به شمار می رود و با وجود تنوع مدل ها در سبک مدرن اکثریت مشتریان کابینت های گلاس را به عنوان کابینت مدرن می شناسند لیکن نسبت به قیمت از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند .

همچنین وجود کاتالوگ رنگی متنوع از کابینت هایگلاس است که باعث می شود هر سلیقه سخت پسندی را علاقمند زیبایی و جذابیت خود نماید.

شما در سمپل هایگلاس ده ها رنگ کابینت براق و مات، ساده و طرح دار پیش روی خود دارید در آشپزخانه های مدرن گاها از دو رنگ استفاده می شود که اگر این دو رنگ به درستی انتخاب شود می توان باعث زیبایی بیش از پیش هر آشپزخانه ای باشد.

همچنان مطالعه کنید ...  مراحل بازسازی ساختمان

کابینت های گلاس در آشپزخانه

 

معرفی محبوب ترین رنگ های کابینت طی سالیان گذشته

اگر بخواهیم به محبوب ترین رنگ های سال های گذشته نگاهی بیاندازیم بدون شک رنگ سفید های گلاس پرفروش ترین رنگ کابینت بوده است دلیل این محبوبیت که طی چند سال گذشته وجود داشته امکان تنظیف راحت ، بازتاب مناسب نور در محیط ، عمر و دوام طولانی و مواردی از این دست بوده است . در کابینت های دو رنگ نیز رنگ سفید و طوسی ، سفید و قهوه ای جز پرفروش ترین رنگ های سالیان گذشته هستند و به قول معروف امتحان خود را پس داده اند.

کابینت مدرن دو رنگ بهتر است یا یک رنگ؟

امروزه کابینت دو رنگ طرفداران زیادی پیدا کرده البته این محبوبیت اتفاقی نبوده و ترکیب دو رنگ برای کابینت آشپزخانه از هر نظر باعث زیبایی و جذابیت بیش از پیش هر خانه و آشپزخانه ای می باشد. کابینت هایگلاس دو رنگ مناسب برای آشپزخانه هایی با متراژ متوسط رو به بالا است و پیشنهاد میکنم اگر محیط آشپزخانه کوچک و محدودی دارید از یک رنگ استفاده کنید.

لیکن از نظر هزینه هم صرفه جویی خواهید کرد. هم در آشپزخانه های کوچک استفاده از یک رنگ باعث شیکی و جذابیت منزل شما می شود. البته جا دارد به این موضوع اشاره کنم که مبحث رنگ کاملا سلیقه ای می باشد و باید طوری انتخاب شود تا با دیگر وسایل منزل هارمونی رنگی داشته باشند به همین خاطر پیشنهاد ما به شما استفاده از کابینت های گلاس دو رنگ است زیرا در عین حال که شما یک دکور مدرن و شیک در آشپزخانه خواهید داشت به دلیل استفاده از دو رنگ مختلف امکان ست کردن رنگ کابینت ها با دیگر وسایل پیرامون محیط آشپزخانه راحت تر خواهد بود البته کابینت تک رنگ هم طرفدارانی دارد و در بسیاری از منازل بسته به فرم آشپزخانه از یک رنگ توصیه می شود.

کابینت های گلاس در آشپزخانه

آشپزخانه مدرن با کابینت براق خوشگل تر یا با کابینت مات؟

وقتی که صحبت از کابینت مات و براق می شود، شکل و ظاهر کابینت های گلاس به ذهن می رسه.

کابینت های گلاس سال هاست که یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات دکوراسیون آشپزخانه بوده اما یه سوالی که برای خیلی از مشتریان پیش میاد اینه که کابینت براق بهتر یا کابینت مات؟

البته این سوال خیلی کلی هستش و به خیلی مسائل دیگه از قبیل سبک و رنگ دیگر وسایل منزل مخصوصا آشپزخانه بستگی دارد. در آشپزخانه هایی که کم نور و کوچک هستند استفاده از رنگ های براق توصیه می شود و برعکس در آشپزخانه های بزرگ استفاده از رنگ های مات جذابیت محیط را دو چندان می کند. اگر بخواهیم نگاهی به محبوب ترین رنگ های سال گذشته نگاهی داشته باشیم رنگ سفید براق و بعد از آن رنگ طوسی مات جزو محبوب ترین رنگ ها بوده اند.

کابینت های گلاس مات در آشپزخانه

معایب کابینت هایگلاس

در مقابل رطویت و اشیا تیز آسیب پذیر هستند.

امکان حکاکی و ابزار خوردن در این مدل کابینت وجود ندارد.

کابینت های گلاس محصول پرفروشی است و همین باعث شده افراد سودجو از عدم آگاهی مشتریان استفاده کنند و از جنس درجه دو و سه استفاده کنند که مشکلاتی مانند بوی بد در محیط آشپزخانه و تغیر رنگ کابینت ها ایجاد می شود توصیه می کنیم از مراکز معتبر خرید کنید تا با از این دست مشکلات روبه رو نشوید.

مزایای کابینت های گلاس

هایگلاس رنگ های بسیار متنوعی دارد که شامل رنگ های براق، مات، ساده و طرح دار را شامل می شود.

امکان استفاده از دو رنگ برای کابینت آشپزخانه که به جذابیت این کابینت می افزاید.

شکل ظاهری مدرن و امروزی

طراحی سه بعدی کابینت به این منظور است که کارفرما قبل از سفارش و خرید نحوه چیدمان، سبک و رنگ کابینت آشپزخانه را مشاهده کند. شرکت پیشگامان می تواند ایده های ذهنی شما را در کمترین زمان ممکن به واقعیت تبدیل کند. و با سه بعدی کردن فضای آشپزخانه را شما می توانید ببینین.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *