نکات مهم و کاربردی برای داشتن نشیمن جذاب و شیک

پذیرایی جذاب و شیک، یک فضای عمومی منزل است که باید بزرگترین فضای معماری خانه را داشته باشد به همین دلیل باید توجه ویژه ای به دکوراسیون آن داشت.

اتاق نشیمن
اتاق نشیمن

۱-ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون پذیرایی جذاب

برای طراحی دکوراسیون داخلی باید یک نقطه از سالن نشیمن را به عنوان ایجاد نقطه کانونی در نظر گرفت. یعنی شما یکی از المان های سالن پذیراییتان را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید و بر مبنای آن مابقی وسایل را چیدمان کرد. این نقطه کانونی می تواند فرش، پرده، شومینه، مبل، لوستر و یا …. باشد.

ایجاد نقطه حول محور کانونی
ایجاد نقطه حول محور کانونی اتاق نشیمن

۲-نشیمن و پذیرایی را شلوغ نکنید.

زیبایی در سادگی است البته سادگی به این معنا نیست که در هر اتاق فقط یک میز و صندلی بگذارید، سادگی به این معنا است که فضا را به خوبی تحلیل کنید تا کمترین بهم ریختگی را در فضا نشیمنتان داشته باشید. به این معنا است که از همه وسایل در فضای نشیمن تان استفاده نکنید. به عنوان مثال: روی همه دیوارا تابلو و اکسسوری کار نکنید چون این کار باعث خسته شدن چشم می شود.

نشیمن و پذیرایی را شلوغ نکنید
نشیمن و پذیرایی را شلوغ نکنید

۳-استفاده از رنگ های خنثی برای پذیرایی جذاب

همانطور که میدانید رنگ ها به سه دسته فعال، غیرفعال و خنثی تقسیم بندی می شوند که رنگ های فعال جز رنگ های گرم می باشد و رنگ های غیرفعال نیز به رنگ های سرد گفته می شوند. رنگ های خنثی نیز از انواع رنگ هایی می باشند که به راحتی با سایر رنگ هاست می شوند و به همین دلیل استفاده از رنگ های خنثی در طراحی داخلی منزل استفاده زیادی می شود.

استفاده از رنگ خنثی برای اتاق نشیمن
استفاده از رنگ خنثی برای اتاق نشیمن

۴-داشتن دکوراسیون زیبا برای پذیرایی جذاب

یکی از نکات دیزاین اتاق پذیرایی، تزئین دیوارهای آن است. همانطور که می دانید دیوارها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون و تزئین فضا دارند. به عنوان مثال شما می توانید دیوارهای اتاق نشیمن را با عکس های خانوادگی، تابلوها، آثار هنری، کاغذ دیواری و… متفاوت کرد.

استفاده از رنگ های خنثی اتاق نشیمن
استفاده از رنگ های خنثی اتاق نشیمن

۵-هماهنگی دیوار و سقف پذیرایی

باید بدانید که طراحان، سقف ساختمان را دیوار پنجم چهار دیواری خانه می دانند و پرداختن به دیزاین و تزئین آن از دید معماران و دکوراتورهای حرفه ای بسیار مهم است. اگر مدل سقف پذیرایی به صورت کاملا ساد و بدون هیچ طراحی خاصی رها شده باشد، هر قدر هم تزئینات دیوارها جذاب و خاص باشد باز هم خانه زیبایی و جذابیت چشمگیری نخواهد داشت.

به همبن علت برای داشتن یک فضای زیبا و هماهنگی سقف و دیوار باید نکات زیر را رعایت کنیم:

همچنان مطالعه کنید ...  پروژه روف گاردن

۱-نورپردازی سقف

۲-کناف سقف

۳- رنگ ها

۴- نقاشی و پتینه

۵-گچ بری

۶-آینه کاری

هماهنگی دیوار و سقف
هماهنگی دیوار و سقف

۶-چیدمان مبلمان برای خلق پذیرایی جذاب

در هر خانه ای با توجه به نقشه و معماری آن می توانید چیدمان را انجام دهید. شما می توانید مبل ها را با زاویه ۹۰ درجه و به صورت مربع یا مستطیل کنار یکدیگر قرار دهید که در این صورت باید از جلو مبلی هایی با خطوط صاف و یا خطوط شکسته استفاده کنید. همچنین می توانید از طرح های دایره ای و گرد هم نیز استفاده کنید که در این صورت بهتر است از جلو مبلی های دایره ای استفاده کنید.

من به شما توصیه میکنم که مبلمانتان را حول یک نقطه کانونی بچینید.

نکات و اصول کاربردی برای نحوه چیدمان مبلمان

۱-مبل هایتان را به فاصله ۳۰سانتی متر الی نیم متر از دیوار فاصله دهید.

۲-پایه جلویی مبل ها را باید روی فرش قرار دهید و روی زمین نباشد.

۳-در فاصله بین مبل های تک نفری یک میز عسلی قرار دهید.

۴-روی جلو مبلی ها و میز عسلی را خیلی شلوغ نکنید.

۵-زمانی که تنها بخشی از مبل های شما جلو دید قرار خواهند گرفت بهتر است بزرگترین مبل خود را مماس با دیوار قرار دهید.

۶-مبلمان خود را با میز ناهار خوری، آینه و کنسول خود ست کنید.

۷-در روی مبل هایتان از کوسن های رنگی و زیبا استفاده نمایید.

۸-مبلمان شما باید به گونه ای قرار بگیرد که بتوانید به راحتی در اطراف آن ها راه بروید.

چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن
چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن

۷-فراموش نکردن سادگی کف پذیرایی

زمین و کف ساختمان هم نقش مهمی در زیبایی محیط دارد مانند دیوارها، کف هم باید ساده و خنثی باشد. این گونه عناصر مهم دیگر مانند مبلمان، کارهای هنری و مانند آن بیشتر به چشم می آیند. در صورت استفاده از فرش، طرحی ساده با رنگ های مشابه کف انتخاب کنید.

سادگی کف اتاق نشیمن
سادگی کف اتاق نشیمن

۸-نورپردازی مناسب برای داشتن پذیرایی جذاب

فقط که نباید وسایل نور مخصوص داشته باشند تا بتوانید نورپردازی پذیرایی کوچک را به بهترین شکل انجام بدهید، بعضی وقت ها هم این هنر شماست که بتوانید با وسایل عادی، بهترین نور را داشته باشید. نورپردازی می تواند جلوه ای تماشایی به خانه بدهد و برعکس می تواند جذابیت مناظر دیدنی را هم از بین ببرد. بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی منزل اعتقاد دارند که هیچ کدام از بخش های خانه، اندازه اتاق پذیرایی هم نیست. نکته مهمی که باید درباره ی نورپردازی پذیرایی کوچک بدانید، این است که ترکیب سطح مختلف نور باعث می شود شرایط نوری سالن در بهترین حالت قرار نگیرد.

همچنان مطالعه کنید ...  رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی با چه رنگی ست می شود؟
نورپردازی در نشیمن
نورپردازی در نشیمن

۹-انتخاب فرش مناسب و نحوه پهن کردن آن

کفپوش های ساده بهترین گزینه برای پذیرایی و نشیمن به سبک مدرن هستند. ولی از فرش هایی با طرح های مدرن و شیک نیز برای پوشاندن کف اتاق پذیرایی می توان استفاده کرد. اکثر این فرش ها بدون طرح هستند و یا طرخ های هندسی دارند. اما انتخاب فرش مناسب فقط منحصر به رنگ و طرح آن نیست، باید بدانید فرشی که می خرید را کجا و چگونه پهن کنید.

استفاده از فرش برای نشیمن
استفاده از فرش برای نشیمن

۱۰-فراهم کردن روزنه ورود نور طبیعی به پذیرایی

امروزه لامپ ها و چراغ ها در انواع رنگ ها و شکل ها به صورت گسترده در بازار یافت می شوند. اما نکته لازم به ذکر در این مورد این است که چراغ ها نمی توانند جایگزین نور طبیعی که از طریق پنجره وارد خانه می شوند، شوند. نور در حقیقت انتقال دهنده گرما می باش. اما در برخی موارد نیز می تواند میزان اهمیت اجسام را برای شما تعیین نماید. در صورت امکان توصیه می کنیم قسمت های نورگیر خانه را افزایش دهید و برای مهمانان خود محیط مناسب فراهم آورید.

استفاده از نور طبیعی در خانه
استفاده از نور طبیعی در خانه

۱۱-تاثیر انتخاب بوفه یا ویترین در خلق پذیرایی جذاب

در دیزاین خانه های ایرانی، بوفه ها نقش بسیار مهمی در طراحی خانه دارد. زیرا ظروف لوکس و شیک درخشش خاصی به فضای سالن پذیرایی می بخشد. اما امروزه استفاده از کنسول، بوفه و یا قفسه های مدرن و شناور جای بوفه ها را گرفته اند.

استفاده از ویترین در نشیمن
استفاده از ویترین در نشیمن

۱۲-پرده مناسب برای داشتن پذیرایی جذاب

انتخاب پرده پذیرایی یکی از مواردی است که می تواند در زیبایی قسمت پذیرایی و نشیمن منزل شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و اگر پرده پذیرایی با توجه به سبک مبلمان این قسمت و متراژ خانه خریداری شود می تواند فضای نشیمن و خانه شما را زیباتر کند.

اگر خانه کوچکی دارید انتخاب پرده هایی با رنگ تیره برای شما گزینه مناسبی نیست و هر چه پرده شما رنگ روشن تر و بازتری داشته باشد باعث ورود بیشتر نور به خانه و روشن تر شدن فضای خانه و بزرگتر به نظر رسیدن آن می شود.

استفاده از پرده در نشیمن
استفاده از پرده در نشیمن

۱۳-دیوارها را هنرمندانه بیارایید

دیوارها نقش بسیار مهمی در زیبایی فضا دارند به همین دلیل باید قبل از تغییرات دیوار بدانید که چه می خواهید انجام دهید. شما می توانید دیوارها را با کاغذ دیواری طرح دار، پوسته های در قاب های پلاستیکی، تابلوهای نقاشی تزئین کنید. همچنین شما می توانید یک دیوار را به دلخواه خودتان یک رنگ متفاوت بزنید. اما از شلوغی دیوار پرهیز کنید.

همچنان مطالعه کنید ...  لیست کارهای بازسازی ساختمان
استفاده از دیوار هنری در نشیمن
استفاده از دیوار هنری در نشیمن

۱۴-پر نکردن اتاق پذیرایی با جزئیات کوچک

یکی دیگر از نکات دکوراسیون اتاق پذیرایی پر نکردن اتاق با جزئیات کوچک می باشد. این نکته را همواره در خاطر داشته باشید که سادگی خود باعث ایجاد شکوه می شود. سادگی نه تنها برای محیط مناسب می باشد بلکه بر روحیه شما نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

البته خوب است به این نکته توجه کنید که سادگی به معنای قرار دادن تنها مبلمان در فضای اتاق پذیرایی نمی باشد. بلکه منظور این است در دکوراسیون اتاق پذیرایی به هم ریختگی و آشفتگی وجود نداشته باشد.

استفاده نکردن از جزئیات
استفاده نکردن از جزئیات

۱۵-استفاده از تکنولوژی در پذیرایی

امروزه فناوری دارای کاربردهای سودمند فراوان می باشد و به راحتی در تمامی فضاهای زندگی انسان ها وارد شده است. می توانید از این فناوری در دکوراسیون اتاق پذیرایی خود نیز استفاده نمایید.

امکان استفاده از لوازم هوشمند در طراحی فضاهای مختلف خانه وجود دارد استفاده از فناوری در دکوراسیون اتاق پذیرایی باعث می شود دکوراسیون مدرن برای اتاق پذیرایی خود داشته باشید.

استفاده از تکنولوژی در اتاق نشیمن
استفاده از تکنولوژی در اتاق نشیمن

۱۶-شومینه در دکوراسیون پذیرایی

حتی اگر در ناحیه ای گرم زندگی می کنید، باید بدانید شومینه نه تنها در زیبایی فضا تاثیر دارد، بلکه حس راحتی و آرامش را به آدم منتقل می کند. حتما نباید شومینه ای واقعی داشته باشید، نمای سوراخی در دیوار با آجرهای آنتیک اطرافش هم همان نتیجه را خلق می کند. حتی می توانید از شومینه های گازی هم در فضا استفاده کنید تا حالت مدرنیته ای به فضا ببخشد.

استفاده از شومینه در اتاق نشیمن
استفاده از شومینه در اتاق نشیمن

۱۷-تاثیر استفاده از گل و گیاه برای داشتن پذیرایی جذاب

استفاده از گل باعث افزایش انرژی در خانه می شود و همچنین فضای پذیرایی شما را شاداب و با نشاط می کند. شما می توانید هم از گلدان های طبیعی و هم گلدان های مصنوعی استفاده کنید.

استفاده از گل و گیاه در اتاق نشیمن
استفاده از گل و گیاه در اتاق نشیمن

۱۸-اکسسوری های رایج در دکوراسیون پذیرایی

گلدانی چشم نواز، شمع های عطر آگین یا ظرف های سفالی هیچ وقت از مد نمی افتد، همچنین با طراحی کمینه گرا سازگار هستند. آن ها را در قسمت های مختلف اتاق، به شکلی که با وسایل و عناصر دیگر هماهنگ باشند، پخش کنید.

۱۹-استفاده از آینه و کنسول برای نمایش پذیرایی جذاب

استفاده از آینه و کنسول برای پذیرایی های بزرگ یک پیشنهاد ویژه است. اگر پذیرایی بزرگی دارید و نمی دانید با فضای خالی خود چکار کنید می توانید یک آینه و کنسول را به دکوراسیون پذیرایی خود اضافه کنید.

استفاده از آینه در اتاق نشیمن
استفاده از آینه در اتاق نشیمن

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *