دکوراسیون خانه مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن یکی از ده ها سبکی است که ما در دکوراسیون های خانه اطرافمان می بینیم. سبک های مختلفی در طراحی داخلی خانه ها اعمال می شوند که هر کدام از ما با توجه به علاقمندی ها و ویژگی های شخصیتی مان به دنبال مدل های خاص و به روز و البته مطابق با سلیقه خودمان هستیم.

خانه های مدرن خانه هایی هستند که طرفداران خودشان را دارند. خانه هایی با حداکثر استفاده از فضا و حداقل تزئینات، که شاید بتوان گفت همین موضوع باعث شده است با شرایط خاص اقتصادی این روزها بسیار پرطرفدار باشند. البته نمی توان گفت که به بهانه مدرن بودن می توان امکانات کمتری برای خانه در نظر گرفت . اما نکته مهم و اساسی در خانه های مدرن توجه بالا به بازده، به صرفه بودن در طولانی مدت، توجه به انسان و ویژگی های روانشناختی او و هم چنین فراهم کردن امکانات با استفاده از حداقل تزئینات است.

اغلب ما تنها دو ویژگی استفاده از تکنولوژی ها و کم کردن تزئینات را از ویژگی های سبک مدرن می دانیم، در حالی که دکوراسیون خانه های مدرن دارای ویژگی ها و جزئیات دیگری نیز هستند.

دکوراسیون خانه مدرن
دکوراسیون خانه مدرن

ویژگی اصلی دکوراسیون خانه مدرن

تکنولوژی در جهان در این روزها در بالاترین میزان خودش نسبت به دوره های گذشته قرار دارد، ما با روش های مختلفی که گاهی کاملا ناآگاهانه است، از تکنولوژی استفاده می کنیم. در اکثر خانه های امروزی امکانات و تجهیزات وجود دارد که این خانه ها را به مکان هایی مدرن تبدیل می کند.

همچنان مطالعه کنید ...  نازک کاری ساختمان شامل چه مراحلی است؟
دکوراسیون خانه مدرن
دکوراسیون خانه مدرن

۱-نقشه ها با طرح های باز

شاید تا به حال خانه های قدیمی را از نزدیک دیده باشیدو اتاق های تو در تو و دیوارهای و درهای زیاد. اولین کاری که خریداران این خانه ها انجام می دهند، تعمیرات این خانه ها و بازسازی آن ها به صورت امروزی و با نقشه های باز است. ایده فضای باز به آسایش بیشتر ساکنین در خانه کمک می کند چرا که چشم هایشان مدام به دیوارها برخورد نمی کند.

دکوراسیون مدرن با نقشه های باز
دکوراسیون مدرن با نقشه های باز

۲-صرفه جویی در مصرف انرژی

بسیاری از افراد این روزها هستند که تلاش می کنند انسان ها با کمترین میزان انرژی بتوانند نیازهایشان را در خانه ها برآورده کنند به خصوص با گران شدن انرژی و افزایش هزینه های جانبی زندگی در سرتاسر دنیا، صرفه جویی در شکل های مختلف انرژی مانند برق، گاز، آب و… به یکی از نیازهای اصلی ما انسان ها تبدیل شده است.

دکوراسیون مدرن
دکوراسیون مدرن

۳-آشپزخانه های مدرن و متفاوت

آشپزخانه یکی از مهم ترین مکان ها در خانه است جایی که خانواده در آن اجتماع کرده و بار اصلی کارهای خانه به دوش آن است . بسیاری از کسانی که به دنبال ایجاد تغییرات در خانه هایشان هستند ابتدا به سراغ آشپزخانه رفته و به دنبال لوازم و تجهیزات برتر برای آنجا و سایر تجهیزات ذخیره سازی و آشپزی هستند.

آشپزخانه مدرن
آشپزخانه مدرن

۴-جنبه های تکنولوژیک فضا

بدون در نظر گرفتن پیشرفت های تکنولوژیکی نمیتوان در مورد خانه مدرن اظهار نظر کرد. این روزها تکنولوژی به جنبه های بسیاری از مسکن تاثیر گذاشته است و می توان آن را به شکل های مختلف در آشپزخانه، سیستم گرمایشی، صوتی و تصویری و … مشاهده کرد. قطعا یک خانه مدرن نمی تواند خودش را بدون تکنولوژی های روز تعریف کرد.

همچنان مطالعه کنید ...  قوانین بازسازی
دکوراسیون مدرن
دکوراسیون مدرن

۵-در نظر گرفتن فضاهایی مخصوص ذخیره سازی

در نظر گرفتن فضاهایی مخصوص ذخیره سازی، به ساکنان خانه کمک می کند تا به وسایل و امکاناتشان مسلط تر باشند و در صورت احتیاج به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند.

۶-سیستم ها امنیتی

با خرید و ساخت خانه این فکر به ذهن ما می رسد که چگونه امنیت آن را تامین کنیم. به همین دلیل اغلب افراد به دنبال سیستم های امنیتی پیشرفته هستند و به نظر آن ها تامین امنیت خانه مهم ترین چیز است.

۷-فضای مخصوص لباسشویی

در نظر گرفتن فضایی مخصوص لباسشویی تغییری است که در سال های اخیر در خانه هایمان شاهد آن هستیم. همان گونه که می بینیم، در خانه های قدیمی تر، ماشین لباسشویی یا در آشپزخانه و یا در جاهایی دیگر که مناسب نبودند قرار می گرفت، امروزه با اختصاص فضایی مختص آن می توان از ریخت و پاش لباس ها در جاهای دیگر خانه جلوگیری کرد.

۸-خانه های سرگرم کننده

برای بسیاری از خانه ها، به ویژه خانه هایی که مختص کودکان است. داشتن خانه ای سرگرم کننده و عملکردی بسیار مهم است. به همین دلیل خانه های مدرن دارای اتاق هایی مرسوم به BONUS ROOM هستند که در آن ها فضایی مخصوص کتاب خواندن، تماشای تلویزیون، بازی و حتی خوابیدن مهمان قرار دارد.

۹-موقعیت مکانی خانه

از مهم ترین عوامل در انتخاب خانه مدرن، توجه به محل قرارگیری آن است. برای بعضی تنها عامل و حیاتی نزدیک آن به مرکز شهر است.

۱۰-ابعاد کوچکتر

این گزینه برای همه صدق نمی کند و به همین دلیل در آخرین مورد ویژگی های خانه های مدرن قرار گرفته است با این وجود هستند کسانی که به دنبال خانه هایی ساده تر، کوچک تر اما با همان امکانات هستند. محبوبیت خانه های بزرگ روز به روز در حال کمتر شدن است چرا که هزینه های نگهداری و تعمیرات این خانه ها روز به روز در حال افزایش است. اکنون می توان به بسیاری از امکانات خانه های بزرگ در خانه های کوچکتر نیز دسترسی داشت.

همچنان مطالعه کنید ...  لیست کارهای بازسازی ساختمان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *