لیست کارهای بازسازی ساختمان

هنگام بازسازی ساختمان از کجا باید شروع کنیم؟

بازسازی آپارتمان یکی از اقداماتی است که می تواند تاثیر زیادی بر حس و حال فضاهای خانه بگذارد. گاهی اوقات می توان با عوض کردن رنگ دیوار یک فضا یا تعویض روکش مبلمان انقلاب عظیمی در فضای خانه ایجاد کرد. روش های زیادی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد تغییر در فضا و حس و حال آپارتمان ما شود که به این راهکارها بازسازی آپارتمان گفته می شود.

بازسازی منزل علاوه بر اینکه از نظر ایمنی اهمیت زیادی دارد، در سلامت جسمی و روحی افراد خانواده نیز تاثیر خیلی مهمی دارد. بازسازی آپارتمان معمولا به چند علت انجام می شود، گاهی اوقات ساختمان قدیمی نیست اما صاحب آن علاقمند است که تغییراتی در آشپزخانه و کابینت و یا کاشی و سرامیک و رنگ انجام دهد. گاهی اوقات نیز بازسازی به علت قدیمی بودن ساختمان و خرابی های ناشی از عمر ساختمان است. بازسازی آپارتمان در تهران یکی از معمول ترین کارها می باشد .

بازسازی
بازسازی

لیست کارهای بازسازی ساختمان

چک لیست بازسازی ساختمان شامل تک تک مواردی است که باید در پروسه بازسازی انجام شوند در چک لیست بازسازی ساختمان همه موارد به ترتیب زمان انجام آن ها لیست شده و مشخص می شود. ما در این مقاله همه آن ها را برای شما خواهیم گفت با ما همراه باشید.

نوشتن ایده های بازسازی خانه بر روی کاغذ

ممکن است برای شما نیز جالب باشد بدانید که اولین قدم در این مسیر بلند و خسته کننده تنها ایده است، ایده ای که برای قسمتی از منزل خود در ذهن دارید و می خواهید با کمترین هزینه ممکن این کار را به اتمام برسانید. بهتر است زمانی که ایده ای به ذهن شما رسید آن را بر روی کاغذی بنویسید تا هر زمان که فصت دارید به این ایده پروبال بدهید. البته برای اینکار می توانید با دیگر دوستان و آشنایان یا افراد متخصص در این کار مشورت نمایید، تا بتوانید بهترین و مقرون به صرفه ترین راه را برای انجام کاری که به آن فکر می کنید دست پیدا کنید پس از شما می خواهم که همواره ایده های خود را در هر زمینه ای بر روی کاغذ بیاورید تا بعدا بتوانید این ایده را پخته تر و قدرتمندتر کنید.

همچنان مطالعه کنید ...  دکوراسیون اتاق نوجوان

تنظیم بودجه

یکی از موارد خیلی مهمی که در لیست کارهای بازسازی ساختمان وجود دارد تنظیم بودجه است. تنظیم بودجه ای واقع گرایانه برای بازسازی خانه، بستگی به تقریبی دقیق از هزینه های شما دارد. تصور کنید قبل از عایق بندی پشت بام پولتان تمام شود. در این صورت آنجا جای مناسبی هنگام بارندگی نخواهد بود. بنابراین اگر قادر یا مایل به سرمایه گذاری در این پروژه نیستید، محدودیت های خود را بشناسید و بر روی مسائل مالی خود کنترل داشته باشید. همچنین به شما توصیه می کنیم که بودجه خود را تا ۱۰ الی ۲۵ درصد برای پوشش موارد ناخواسته افزایش دهید.

تعیین بودجه
تعیین بودجه

دریافت مشاوره

برای دریافت مشاوره، برای بازسازی بهترین کار این است که به سراغ افراد متخصص در این زمینه بروید. در حال حاضر، شرکت هایی وجود دارند که فعالیت اصلی آن ها، بازسازی کردن و نوسازی کردن ساختمان ها و خانه های قدیمی است و سال هاست در این زمینه فعالیت می کنند. به همین منظور برای این کار بهتر است به سراغ یک شرکت معتبر بروید. متخصصان شرکت های فعال در بازسازی، معمولا در قبال دریافت مبلغی، به محل مورد نظر شما مراجعه می کنند و پس از بررسی وضعیت کنونی ساختمان مسیر درست برای بازسازی خانه را به شما نشان می دهند.

آن ها همه جوانب را در نظر می گیرند و مواردی را بررسی و کنترل می کنند، که حتی ممکن است به ذهن شما هم نرسد و به نظرتان بی اهمیت باشد. به عنوان مثال: مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله، موضوعی مهم و حیاتی است. بنابراین شرکت های ساختمانی بررسی می کنند که برای مقاوم سازی ساختمان شما ، چه عملیاتی باید صورتگیرد و چه تجهیزات و امکاناتی مورد نیاز است.

همچنان مطالعه کنید ...  هر آن چیز که یک آشپزخانه مدرن احتیاج دارد

پیدا کردن شرکت مناسب

برای پیدا کردن بهترین شرکت برای بازسازی ساختمان، در ابتدا بهتر است چند شرکت بازسازی ساختمان را در نظر داشته باشید سپس با مقایسه شرایط، نمونه کارها و میزان سابقه کار هر یک، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

برآورد هزینه

یکی از موارد دیگر لیست کارهای بازسازی ساختمان برآورد هزینه است. هزینه بازسازی از لحاظ اقتصادی نسبت به هزینه ساخت مجدد بنا کمتر است به همین دلیل بسیاری از صاحبان ملک، بازسازی و نوسازی ساختمان را به تخریب کل بنا ترجیح می دهند. با توجه به هزینه بازسازی خانه، بهترین راه  برای نوسازی، طراحی مجدد ساختمان داخلی است مثل کف سازی و نصب پارکت، تعویض کاغذ دیواری، دکوراسیون داخلی آشپزخانه  و تعویض کابینت آشپزخانه، کارگذاری سقف کاذب و بسیاری تغییرات دیگر.

برای برآورد یک پروژه ساختمانی نیاز به دانش فنی و تجزیه کافی از هزینه بازسازی به صورت آشکار و پنهان عملیات ساختمانی است بنابراین از چند شرکت برای این کار مشورت بگیرید. برآورد هزینه نیاز به بازدید مکان دارد که مشخص شود نیاز به پیمانکار فرعی هم هست یا خیر. آن ها باید تعداد زیادی عکس بگیرند و اقداماتی انجام دهند و طرح کلی را برای تایید برای شما بفرستند. این برداشت پیمانکار از چیزی است که شما می خواهید به محض اینکه شما طرح کلی را تایید کردید او می تواند کار را شروع کند. ۳ تا ۶ هفته از اولین ملاقات طول می کشد تا کار در دست گرفته شود.

تعیین زمان مناسب

اگر برای بازسازی ساختمان خود زمان مشخصی را مد نظر قرار دارید. وقتی که با پیمانکارها مصاحبه می کنید، این زمان را در ذهن داشته باشید و به آن ها اعلام نمایید و همچنین مطمئن شوید که آن ها می توانند سر موعد مقرر کار را به شما تحویل دهند. پیمانکار باید بپرسد که چه زمانی می خواهید کار تکمیل شود. اگر حتی عجله نیز ندارید، یک زمان معین و مشخصی را تعیین کنید. این یک سرعت را برای کار تعیین می کند و باعث می شود همه چیز بدون نقص پیش برود.

همچنان مطالعه کنید ...  دکوراسیون خانه مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

همچنین توجه داشته باشید که وقتی برای یک پروژه بازسازی برنامه ریزی می کنید، کارها باید با یک ترتیب مشخصی انجام شود. ممکن ست مثلا نصاب ها بتوانند کارشان را در یک ماه تمام کنند اما لوله کش ها در ۶ هفته کار خود را تمام کنند. از تقویم برای این کار استفاده کنید و هر مرحله را طوری برنامه ریزی کنید که همه چیز باهم هماهنگ شود و به بهترین نحو ممکن انجام شود.

خرید مصالح

مصالح ساختمانی در بازسازی ساختمان یکی از موارد مهم است که خرید این مصالح معمولا بر اساس نیازهای کارفرما در بخش اول تعیین می شود و در بخش بعد یا توسط کارفرما خریداری می شود و یا توسط تیم بازسازی ساختمان خریداری شده و مورد استفاده قرار می گیرد، مصالح ساختمانی در بازسازی ساختمان شامل چند بخش است که برای شما بخشی از آن را می گوییم، بخش اول مصالح ساختمانی در بازسازی ساختمان، مصالح بومی هستند که شامل خاک، چوب، سنگ هایی برای بازسازی ساختمان است. بخش دوم مصالح ساختمان در بازسازی ساختمان: شامل فرآورده های خاکی است از جمله دانه رس، آجر نسوزها، کاشی و سرامیک است. بخش سوم از مصالح ساختمانی برای بازسازی ساختمان، مصالح سخت شونده ها هستند از جمله آهک ها، گچ ها، ملات ها و اندودها، سیمان و بتن. بخش چهارم مصالح ساختمانی در بازسازی ساختمان: عایق ها هستند که خود نیز شامل عایق های حرارتی، رطوبتی، صوتی هستند مثل شیشه های دو جداره و …..

خرید مصالح
خرید مصالح

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *