بازسازی خانه های کوچک

بازسازی بخش های مختلف دکوراسیون آپارتمان می تواند تاثیر شگفت انگیزی به حال و هوای آن بگذارد و انرژی زیادی به قسمت های مختلف آپارتمان بدهد.گاهی با ایجاد یک تغییر کوچک، به عنوان مثال با تغییر رنگ یک دیوار و یا تعویض روکش مبلمان نشیمن می توان تغییر و تحولی بزرگ در فضای داخلی آپارتمان ایجاد کرد.

انجام بازسازی متناسب با بودجه اختصاصی شما می تواند متفاوت باشداگر به دنبال تغییرات کوچک هستید می توانید رنگ یک دیوار ، تغییر کاغذ دیواری، تغییر مبلمان  و پرده و… را انجام دهید اما اگر به دنبال تغییر کلی منزلتان هستین بهتر است اول با یک طراح مجرب مشورت کنید و تغییرات خانه تان را در نرم افزار های سه بعدی(تری دی مکس، رویت و…) ببینید و سپس شروع به بازسازی کنید. این عمل باعث می شود شما به صورت سه بعدی یا عکس تغییرات نهایی خانه تان را ببینید.

بازسازی منزل
بازسازی منزل

طراحی و نوع چیدمان وسایل در بازسازی آپارتمان

طراحی و نوع چیدمان وسایل در داخل یک خانه از جمله نکات مهم در بازسازی آپارتمان های کوچک به شمار می رود. در این مورد توجه به هارمونی و هماهنگی در طراحی داخلی و چیدمان وسایل امری ضروری است. چرا که در صورت عدم توجه به این موارد، نمایش عمومی بازسازی صورت گرفته در فضا تحت تاثیر عدم هماهنگی قرار خواهد گرفت.

به عبارت دیگر عدم هارمونی محیط مانع از نمایش مطلوب و بهینه ی بازسازی شده و تمامی هزینه ها و تجهیزات در پس ناهماهنگی ها پنهان خواهد ماند. به همین اساس مشاوره با یک طراح داخلی که سبک کار وی برای شما مطلوب است، از ضروریات بازسازی خواهد بود.

همچنان مطالعه کنید ...  طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی
بازسازی
بازسازی

انتخاب رنگ مناسب در بازسازی آپارتمان کوچک

رنگ آمیزی دیوار و سقف در بازسازی آپارتمان های کوچک نقش مهم و اساسی را ایفا می کند. زیرا در این مرحله باید دقت لازم را داشته باشید که کدام رنگ و طراحی برای پوشش دیوار و سقف خانه خود می پسندید. در ایران اغلب طراحان رنگ سفید را به رنگ های دیگر ترجیح می دهند چون در عین سادگی زیبایی بی نظیری را به خانه می دهد. البته انتخاب رنگ کاملا بستگی به سلیقه و نظر شما در بازسازی خانه دارد.

همچنین می توان اشاره کرد تغییر رن دیوارها، کابینت ها و… بستگی به سبک خانه تان دارد . به عنوان مثال در سبک نئوکلاسیک: از رنگ های خنثی مثل طوسی، کرمی، شیری و… بیشتر استفاده می شود.

تغییر رنگ دیوارها در بازسازی
تغییر رنگ دیوارها در بازسازی

بازسازی آشپزخانه آپارتمان کوچک

همانطور که می دانید آشپزخانه مهم ترین بخش خانه است که  بازسازی و طراحی اصولی و زیبای آن می تواند باعث روحیه دادن بیشتر به مادر خانه شود از همین رو بازسازی و زیبایی آن بسیار حائز اهمیت است.

بازسازی آشپزخانه در آپارتمان کوچک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند سهم بسزایی در زیباسازی آپارتمان داشته باشد. به ویژه در بازسازی های کوچک جهت بزرگتر دیده شدن فضا از طراحی این برای آشپزخانه ها استفاده می شود که آشپزخانه را در معرض دید بیشتر و حساسیت روی طراحی و دکوراسیون آن را چند برابر می کند. بازسازی آشپزخانه آپارتمان کوچک می تواند شامل مواردی همچون تعویض کابینت ها، تخریب و نوسازی دیوارها و آرک های قدیمی، تعویض و نوسازی لوله کشی ها و شیرآلات، تعویض کفپوش آشپزخانه و کاشی کاری باشد.

همچنان مطالعه کنید ...  دکوراسیون خانه مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

 

 

بازسازی آشپزخانه
بازسازی آشپزخانه

بازسازی سرویس های بهداشتی

برای بازسازی سرویس حمام و دستشویی بعد از بازرسی کامل کارشناسان از محیط چنان چه تشخیص دهند که شیرآلات و تاسیسات سرویس بهداشتی باید تعویض گردد بهتر است این کار را انجام دهید. همچنین در بازسازی سرویس بهداشتی بهتر است اولویت بندی برای انجام کارها صورت گیرد.

متداول ترین مراحلی که در بازسازی سرویس بهداشتی صورت میگیرد، عایق بندی کف و دیوارها، تعمیر و تعویض لوله کشی و تاسیسات، بازسازی کفپوش و تعویض شیرآلات در صورت خرابی آن ها است. نکته قابل توجه این است که می توانید با صرف هزینه کم تر فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی را طراحی کنید. به عنوان مثال امروزه برای تنوع و زیبایی هر چه بیشتر از گلدان طبیعی در سرویس بهداشتی استفاده می شود.

بازسازی سرویس بهداشتی
بازسازی سرویس بهداشتی

به کارگیری سبک های ساده

در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک بهتر است از حداقل اکسسوری استفاده شود و بهتر است از سبک های دکوراسیون داخلی ساده مانند سبک مینیمال، معاصر، مدرن، صنعتی و روستیک به جای کلاسیک و ساحلی استفاده شود.

زیرا در این سبک های دکوراسیون داخلی از رنگ های روشن تر استفاده می شود و فضا بزرگتر به نظر می رسد و از طرفی هم اکسسوری کمتر و بی آلایش تری دارند و باعث نمی شود فضا از آنچه که هست کوچکتر به نظر بیاید به طور کلی دکوراسیون داخلی کلاسیک مناسب آپارتمان ها و خانه ای با متراژ بالا است.

بازسازی
بازسازی

نورپردازی در بازسازی آپارتمان های کوچک

در بازسازی آپارتمان های کوچک به نورپردازی توجه زیادی داشته باشید و از نورهای مصنوعی در فضا بیش تر استفاده کنید. همچنین انتخاب فرش های بزرگ گزینه مناسبی برای آپارتمان های محسوب نمی شوند، پس بهتر است از فرش های کوچک و یا موکت های بدون طرح و رنگ خنثی در طراحی فضاهای کوچک استفاده کنید. از پرده ها برای آپارتمان های کوچک با سقف کوتاه بهتر است استفاده کنید و رنگ خنثی را برای رنگ پرده آپارتمان استفاده کنید.

همچنان مطالعه کنید ...  هر آن چیز که یک آشپزخانه مدرن احتیاج دارد
بازسازی
بازسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *