دکوراسیون اتاق نوجوان

در این مقاله می خواهیم درباره دکوراسیون اتاق نوجوان صحبت کنیم با ما همراه باشید.

با تغییر و تحولات گسترده ای که در علم دکوراسیون داخلی و طراحی چیدمان منزل در سالیان گذشته به وقوع پیوسته است، قاعدتا باید شاهد این مسئله باشیم که تمام بخش های تشکیل دهنده یک خانه، اصول و قواعد جداگانه ای را برای رسیدن به بهترین حالت ایده آل داشته باشند.در هر خانه، اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب ها مهم ترین اعضای تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی هستند. اتاق خواب یک منزل می تواند شکل های گوناگونی داشته باشد. اتاق خواب، محلی برای زندگی و استراحت اعضای بزرگ خانه است.

در برخی خانه ها کودکان کوچک وجود داشته و اتاق خواب، محلی برای بازی، رشد و ترقی آن ها به حساب می رود. برخی از خانواده ها دارای فرزندان نوجوان دختر و پسر هستند که اتاق خواب آن ها محلی برای استراحت، مطالعه و گوشه ای برای خلوت شخصی آن ها می باشد. طراحی اتاق نوجوان، اهمیت زیادی در زندگی روزمره آن ها دارد. در طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان توصیه می سود قبل از هر چیز شخصیت نوجوان و نیازهای او را در نظر بگیرید یک نوجوان به طور کلی نیاز زیادی به معاشرت با دوستان همسن خود دارد و نیاز دارد که در جایی بنشینید و مدت ها با دوست خود صحبت کند در این میان از تاثیر فضای مجازی و وجود کامپیوتر نیز نباید غافل شد پس فضایی برای قراردادن میز کامپیوتر لازم است یک نوجوان برای درس خواندن و مطالعه کردن به فضایی احتیاج دارد که حس مطالعه او را برانگیخته کند پس بهتر است با در نظر گرفتن نیازهای او قبل از طراحی، بهترین و مناسب ترین دکوراسیون را برای فرزند خود طراحی کنیم.

همچنان مطالعه کنید ...  ماربل شیت چیست؟
اتاق خواب نوجوان
اتاق خواب نوجوان

نکات مهم دکوراسیون اتاق نوجوان

تغییر دکوراسیون می تواند چالش برانگیز باشد اما انجام شدنی است. در حقیقت با کمی راهنمایی، دکوراسیون اتاق خواب نوجوان توانایی نادری را برای ترکیب همه جنبه های زندگی فراهم می کند. نوجوانان به عنوان فردی مستقل ظاهر می شوند و خود را ابراز می کنند نوجوانان به طور معمول آماده لوسترهای کریستالی نیستند.

اتاق خواب چند منظوره

یکی از نکاتی که درباره دکوراسیون اتاق خواب نوجوان باید دقت داشته باشید این است که، اتاق خواب یک نوجوان فراتر از یک فضای خوب و آرام برای خوابیدن است. همانطور که می دانید نوجوانان دوست دارند که مستقل باشند و از آن جا که آن ها در این دوره از زندگی خود، شروع به کاوش می کنند. داشتن اتاقی که بتوانند در آن قرار بگیرند، درس بخوانند، آرامش داشته و یا با دوستان خود سرگرم شوند، تقریبا به اندازه خواب آن ها اهمیت دارد. اتاق نوجوان اتاقی برای ابراز وجود او است.

اتاق خواب نوجوان
اتاق خواب نوجوان

روشنایی استراتژیک

صرف نظر از نورکلی اتاق خواب نوجوان شما می خواهید واقعا در نظر بگیرید که نوجوان شما به نور اضافی برای کجا نیاز دارد. البته یک چراغ مطالعه روی میز، آباژور نزدیک تخت ایده خوبی برای نوجوان است که عاشق خواندن قبل از خوابیدن است.

استفاده از ترکیب های پررنگ از نکات دکوراسیون

رنگ های سفید و مشکی از ترکیب رنگ های شیک و جذاب هر اتاقی مخصوصا اتاق خواب پسرانه نوجوان است. برای کاربرد این دو رنگ در کنار هم توصیه من به شما غلبه رنگ سفید بر مشکی است. به ویژه اگر اتاق خوابی نورگیر ندارید، با کاربرد بیشتر رنگ سفید اتاق خواب را بزرگتر و روشن تر نشان می دهید.

همچنان مطالعه کنید ...  چه نکاتی باعث می شود که یک ساختمان دوست دار محیط زیست باشد

اینکه رنگ سفید و مشکی را در کدام اجزا یا وسیله اتاق خواب به کار ببرید به ذوق و سلیقه خودتان بستگی دارد. رنگ طوسی روشن با رنگ های قرمز، نارنجی، سبز پررنگ،یشمی، سورمه ای، خردلی، زرشکی، بادمجانی بسیار عالی می شود. ترکیب رنگ های طوسی ذغالی با آبی کمرنگ، سفید، قرمز، سبز کمرنگ، کرمی جز بهترین ترکیب رنگ های طوسی ذغالی یا تیره است.

نارنجی و کرمی، نارنجی و سفید، نارنجی و مشکی، نارنجی و قهوه ای، نارنجی و سورمه ای، نارنجی و آبی، نارنجی و یشمی و نارنجی و طوسی، ترکیب هایی عالی و جذاب برای اتاق های پسرهای نوجوان هستند.

شما می توانید برای رنگ اجزای بزرگتر مانند پرده اتاق خواب و فرش یا موکت از رنگ ملایم تر مانند سفید یا کرمی و برای وسایل کوچکتری مانند بالشت یا کوسن و لوازم دکوری از نارنجی استفاده کنید.

اتاق خواب نوجوان
اتاق خواب نوجوان

استفاده از قفسه بندی زیاد

یکی از بهترین ترفندها برای استفاده بهینه از فضا قاب کردن اطراف تخت با قفسه ها است. قفسه بندی دیوار پشت تخت یکی از روش های فوق العاده کاربردی در طراحی اتاق خواب کوچک نوجوان شما است. به این ترتیب فضای مناسب برای جاسازی و نگهداری بسیاری از وسایل برای او فراهم می کنید.

اتاق خواب نوجوان
اتاق خواب نوجوان

استفاده از تخت خواب های کشودار

داشتن کشو و کمد پارامتری مهم و کاربری برای فضاهای کوچک است. در واقع وجود کشو به شما این امکان را می دهد که بیشتر از چیزی که مد نظرتان است از فضای موجود در اتاق استفاده کنید. به این منظور داشتن یک تخت خواب کشودار راه حلی خوب برای اتاق خواب محسوب می شود.

همچنان مطالعه کنید ...  معرفی انواع کابینت

راه های بی شماری وجود دارد که شما بتوانید از فضایی که تخت خواب در آن قرار دارد و گاها استفاده ای از آن نمی شود بهترین استفاده را کنید. در واقع بسته به نوع تخت خواب، قفسه بندی و محل قرارگرفتن کشوها می تواند متفاوت باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *