طراحی روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن به دلیل قرارگیری بر روی بام ها و محاسبات سازه ای و جلوگیری از نم، موضوع بسیار حساس و تخصصی است که باید به یک تیم متخصص در این حوزه سپرده شود تا از بروز مشکلات جلوگیری به عمل آید.

در مورد طراحی روف گاردن، تراس گاردن، دیوار سبز به طور کلی سازه های سبز عمودی نکات ظریف بسیاری وجود دارد که باید حتما رعایت شود در غیر اینصورت می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که اجرای روف گاردن سبک های بسیار متفاوتی دارد که هر کدام از این سبک ها ضوابط، متریال و نحوه اجرای مربوط به خود را دارد به همین دلیل ما در این مقاله سعی بر این داریم تا روش طراحی روف گاردن به سبک پرتابل مدولار را کاملا شرح دهیم پس تا آخر همراه ما باشید.

تراس گاردن
تراس گاردن

مرحله اولیه

در ابتدا کارفرما طی یک تماس تلفنی با شرکت قرار بازدید را هماهنگ می کند تا کارشناسان متخصص ما در اولین فرصت به صورت حضوری برای بازدید از محل پروژه اعزام شوند.

در این بازدید همکاران ما برداشت ابعاد و اندازه فضا را  با دقت بالا، به همراه خواسته های کارفرما که شامل(سبک، علایق، بودجه و…) می شود را می شنوند سپس طراحی و استفاده از متریال را متناسب با خواسته کارفرما انجام می دهند.

بازدید از سایت
بازدید و برداشت اولیه از سایت

عقد قرارداد

پس از بررسی اولیه فضا همچنین خواسته های کارفرما و به دست آوردن مساحت مفید برای طراحی طی قراردای شفاف طراحی استارت می خورد. شایان ذکر است که هزینه دریافتی بابت قرارداد طراحی در صورت عقد قرارداد و اجرا به کارفرمای محترم بازگرداننده می شود و در واقع به عنوان پیش پرداخت هزینه ای اجرا محسوب می گردد.

همچنان مطالعه کنید ...  آشنایی با انواع فلاورباکس های چوبی

پیاده سازی پلان Asbuilt در نرم افزار

در ابتدای کار ابعاد و اندازه های برداشت شده از وضع موجود پروژه که اصطلاحا نقشه ی Asbuilt نامیده می شود که داخل نرم افزار پیاده سازی و تقدیم می گردد.

پیاده سازی خواسته های کارفرما به صورت محدوده ای

زون بندی طبق برنامه فیزیکی

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه قرارگیری فضاها بر روی پلان و همچنین نحوه ی ارتباط و گفت و گوی این فضاها با یکدیگر مهم ترین مساله نحوه درست زون بندی فضاهاست.

به بیان واضح تر برای طراحی روف گاردن کاربردی و در عین حال دلپذیر و اصولی ابتدا نیاز است محدوده ی کاربری هایی همچون فضای خانوادگی، فضای بازی، محل استراحت و فضای ارتباط با طبیعت و… تعیین گردد و در ادامه همه چیز بر پایه ی بین محدوده بندی اصولی پیش برود.

زون بندی فضا
زون بندی فضا

ارائه ۲ الی ۳ آلترناتیو

پس از به دست اوردن زون بندی دقیق و منطقی طبق خواسته ی کارفرما و نظرات تخصصی تیم طراحی در این مرحله به جزئیات بیشتری می پردازیم تا اسکلت کلی فضاسازی شکل گیرد.

طرح اولی که به طور معمول روی آن کار می شود آلترناتیوی است که طرح پرتر و لوکس تری است معمولا در طرح اول تمامی خواسته های کارفرما به بهترین شکل محقق می شود.

در طراحی الترناتیو دوم برخورد طراحان مقداری اقتصادی تر است و با وجود این که همچنان تمامی خواسته های کارفرما به همراه قوانین زیبایی شناختی در این طرح نیز پیاده می شود به لحاط هزینه قدری منطقی تر از الترناتیو خواهد بود.

همچنان مطالعه کنید ...  آلاچیق مدرن

در صورت نیاز پس از جلسه ی ارائه طرح و نیاز به ادیت طرح سومی برای کارفرما اماده خواهد شد.

 ارائه طرح دو بعدی

در جلسه ی ارائه ی طرح اولیه دو آلترناتیو دو بعدی ارائه شده و طی بحث صورت گرفته بر روی طرح و هزینه ی هر کدام از طرح ها امکان دو بار ادیت و اعمال تغییرات وجود دارد. پس از جلسه ی ارائه ی طرح دو بعدی و مباحثه بر سر اعمال تغییرات جهت بهینه سازی طرح برای مرحله ی بعدی یعنی تبدیل طرح دو بعدی به سه بعدی اماده می شویم.

شایان ذکر است که ما به صورت موازی با کارفرمای محترم به صورت مجازی و به صورت تلفنی در ارتباط هستیم.

و کارفرما محترم دائما در جریان تغییرات اعمال شده در طرح قرار می گیرد.

ارائه طرح دو بعدی
ارائه طرح دو بعدی

ارائه مدل سازی سه بعدی

پس از اعمال تغییرات در طرح دو بعدی روف گاردن و یا تراس گاردن مدل سازی طرح سه بعدی می پردازیم و سپس از این مدل سازی خروجی عکس از زوایای مختلف و یا اصطلاحا رندر می گیریم. تا فضای طراحی شده کاملا به صورت سه بعدی و واضح برای کارفرمای محترم مجسم شود.

در صورت نیاز می توان از این مدل سه بعدی انیمیشن و یا ویدیو ی متحرک در فضا نیز تهیه و ارائه کرد.

ارائه طرح سه بعدی
ارائه طرح سه بعدی

اجرای طرح

در اخرین مرحله، طرح تایید شده ی سه بعدی به کارخانه ابلاغ می گردد و تا اقلام مورد نیاز برای آن پروژه ساخته شوند و برای ارسال به محل پروژه به صورت پیش ساخته آماده کردند شایان ذکر است که شرکت پیشگامان با استفاده از روش پرتابل مدولار یکی از سریع ترین روش ها را برای اجرای روف گاردن برگزیده است در این روش اجرای روف گاردن هیچ نوع اتصالی از کف بام شما نخواهد گرفت در نتیجه نیازی به نگرانی در مورد نفوذ اب به طبقه ی بالا ساختمان نیست روش پرتابل مدولار پیشگامان در نهایت سرعت و کیفیت فضایی مطلوب را به شما هدیه خواهدداد.

همچنان مطالعه کنید ...  پروژه خیابان شریعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *