سبک دکوراسیون داخلی ایران باستان چیست؟

دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی یک علم ارتقا ساختمان برای رسیدن به یک محیط سالم و زیبایی شناختی برای افرادی است که از فضا استفاده می کنند.

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

تاریخچه دکوراسیون داخلی

در گذشته فضای داخلی به عنوان بخشی از فرآیند ساخت بوده است که با پیچیده شدن جوامع امروزی نیازها تغییر پیدا کرد و مردم به سمت تغییرات در فضای داخلی خود رفتند. هدف از طراحی دکوراسیون استفاده موثر از فضا بوده است که این طراحی مبلمان با وسایل شیک را شامل میشود.

سبک دکوراسیون داخلی به سبک ایران باستان

کشور ایران قدمت طولانی از تاریخ، فرهنگ و هنر دارد.سبک معماری باشکوه ایران از زمان گذشته(دوره هخامنشیان و اشکانیان) بازمی گردد که نشانه معماری ایرانی کاشی کاری، منبت کاری و… بوده است. افرادی می توانند از سبک معماری ایرانی استفاده کنند که دارای فضاهای بزرگ هستند و توان مالی برای مبلمان کردن فضا را داشته باشند. کشور ایران به دلیل پیشینه غنی و باشکوهی که دارد می تواند به عنوان یک منبع غنی و پر از ایده باشد.

سبک معماری ایران سرشار از شکوه و جلال است که این عظمت را می توان از حکومت های مختلفی که در این کشور بوده است دانست که برای نسل های آینده به جا گذاشته اند. این نکته را در نظر داشته باشیم که استفاده از این سبک در فضاهای کوچک مناسب نیست، زیرا وسایل تزئینی که در این سبک استفاده می شود فضای زیادی را اشغال می کند. برای مثال مبلمان سلطنتی  نسبت به سایر مبلمان بزرگتر هستند و باعث کوچک تر شدن فضا می شوند. اما در فضاهای کوچک می توان از اکسسوری هایی مثل گلدان، مجسمه و… نیز استفاده کرد.

همچنان مطالعه کنید ...  هر آن چیز که یک آشپزخانه مدرن احتیاج دارد

سبک دکوراسیون ایران باستان مناسب چه فضاهایی است؟

همانطور که در بالا اشاره شد سبک معماری ایرانی برای خانه های بزرگ مناسب است اما فقط بزرگ بودن فضا کافی نیست حتی المقدور باید ارتفاع سقف از حد معمول بالاتر باشد زیرا در صورت کوتاه بودن سقف و ارتفاع مناسب نیست . بلند بودن فضا باعث بزرگ و روشن شدن فضا می شود که باعث شکوه و جلال به فضا می گردد.

اکسسوری هایی که در این سبک استفاده می گردد باید ارتفاع بلندتر و حجم بیشتری داشته باشد پس فضای زیادی از خانه شما را اشغال می کند. به عنوان مثال استفاده از مبلمان سلطنتی با منبت کاری های آن نیز شکوه و عظمت را بهتر به محیط اطراف القا می کنند.

ویژگی های سبک ایران باستان

در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از سنگ های مجلل مرمر برای طراحی دیوارهای داخلی و خارجی و به کار بردن مجسمه های هخامنشیان و ایران باستان، کنده کاری های هخامنشی، استفاده می شود. در این سبک رنگ های خنثی مانند: سفید و کرم را، با رنگ های زیبای زرشکی و آبی ارغوانی ترکیب می کند. این ترکیب رنگ یکی از ویژگی های برجسته این سبک از دیزاین است. در کل این طراحی دکوراسیون داخلی هر اقدامی که افراد را به یاد ایران باستان بیندازد استفاده می شود.

برخی از اقدامات می تواند: درب های بلند و سنگین، قاب های مرمر، سرستون های شیر و اسب بالدار باشد. وسایل دکوری در این سبک گوشه دار و زاویه دار هستند.

موردی که در برخی منازل که از این سبک پیروی می کنند دیده می شود. اما در ایران استفاده از این سبک بسیار کم شده است. از مهم ترین و زیباترین وسایلی که باعث می شوند دکوراسیون خانه شما حال و هوای ایرانی بگیرد استفاده از کاشی کاری، منبت و معرق، استفاده از قوس در بازشوهای خانه، شیشه های رنگی، آجرکاری، سفال های رنگی، پارچه های ایرانی و نهایتا فرش و تابلو فرش است که به دلیل تنوع رنگی می تواند کنار هر سبک دکوراسیونی مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنان مطالعه کنید ...  دیوار سبز

آیا می دانید که در تهران ساختمانی در منطقه دروس با سبک ایرانی باشکوه بنا شده است که در اینجا این ساختمان را بررسی می کنیم.

ساختمان دروس یار محمدی ساختمانی با نمادهای غربی، در دل خیابان دروس پروژه ای بنا شده به سبک معماری ایرانی. سبکی از خطه جنوب ایران به نام معماری بستک که سبک مورد علاقه ی کشورهای همسایه خلیج همیشه فارس می باشد. بادگیرهای دلپذیر در بام، آب نمای طرح شمسه در لابی، سر طاقی های ورودی و حیاط باغ گونه ی ایرانی همه و همه یادمان می آورد که با افتخار ایرانی هستیم.

دکوراسیون داخلی معماری ایرانی
دکوراسیون داخلی معماری ایرانی

پروژه ای با تلفیق از سنت و مدرنیته: آرامش و آسایش

یکی از اصلی ترین نیازهای معماری شهری حال حاضر معماری نما می باشد. نمای ساختمان ها، آنچه که شهرها بدان نیازمند هستند، یعنی زیبایی و آرامش بصری را می توانند رقم بزنند و یا بالعکس شهر را فاقد چنین ویژگی کرد که از اصالت و چشم نوازی به دور است. خانه هایی با ظاهری زیبا برای زندگی با عطر رنگ قرن ها فرهنگ و اصالت نیاز معماری جوامع شهری است که باید امروزه بیش از پیش به آن توجه کرد.

در بین تمام مکتب های معماری در ایران، سبک اصفهانی را می توان دوره تحول در معماری دانست. این مکتب، عصر کمال و شکوفایی نبوغ معماری و شهرسازی در ایران است. نما در این سبک همچون صحنه آرائی تئاتر است و مخاطب را مجذوب خویش می کند. در این پروژه لوکس سعی بر این شده است که با حفظ اصالت سبک اصفهان و ساده سازی آن نهایت تلاش خود را برای اجرای طرحی نسبتا فراموش شده به کار ببندیم.

همچنان مطالعه کنید ...  فلاورباکس
دکوراسیون داخلی معماری ایرانی
دکوراسیون داخلی معماری ایرانی

ویژگی های ساختمان یارمحمدی منطقه دروس

استفاده از سرستون های محرابی، سقف های چوبی، گنبدهای داخلی و همچنین سرسرای ورودی با ارتفاع ۷متر مزین شده به تک نگاره های مینیاتور برگرفته از عالی قاپو که در سالن اجتماعات نیز دیده می شوند، نمونه هایی از این تلاش هستند. بهره گیری از نهایت سادگی این بنا را به ساختمانی خاص تبدیل نموده چرا که در سرسرای ورودی و لابی ترکیبی کم نظیر از معماری سنتی ایران و سبک مدرنیسم در یک همنشینی دلنشین دیده می شوند. این سبک معماری چشم هر مخاطبی را به خود خیره و درگیر می کند.

این برج دارای مشخصات زیر است:

-سازه فلزی

-۱۴ طبقه که ۱۰ طبقه مسکونی و ۴ طبقه مشاعات

-۱۰ واحد آپارتمان ۵۳۰ متری

-۴۵ واحد پارکینگ

-دارای ۲تراس قابل چیدمان

-لابی با ارتفاع سقف ۷متر و متراژ ۳۵۰ متر

-سالن اجتماعات ۲۵۰ متری

-استخر

-باشگاه ورزشی

-روف گاردن

– دو لاین آسانسور ۱۵ نفر

این ساختمان باشکوه توسط شرکت ساختمانی بتیس طراحی شده است که به ما نشان می دهد که از فرهنگ و معماری غنی خودمان هم به این باشکوهی می توانیم استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *