ساخت ویلا ارزان

ساخت یک ویلا ارزان قیمت دور از واقعیت نیست، شاید ساخت یک ویلا لوکس گران قیمت باشد اما می توان یک فضای دور از تجمل برای اقامت راحت و دلپذیر هم ارزان ساخت. در دنیای امروز با توسعه طراحی و اجرا ویلا در مناطق خوش آب و هوا، بسیاری افراد به فکر خرید زمین یا ساخت ویلا وسوسه می شوند اما به علت نگرانی از هزینه ساخت مردد می شوند. طراحی ویلا ارزان

توصیه هایی برای طراحی و ساخت ویلا ارزان

فکر نکنید که همیشه ارزان بودن به معنای کیفیت پایین است این موضوع در انتخاب مصالح بسیار مهم است به عنوان مثال: حتما لازم نیست در نما از سنگ های لوکس و گران قیمت استفاده کنید می توانید از سنگ های ارزان تری هم نیز استفاده کنید این موضوع در همه متریال خانه صدق می کند. یا حتی نیز می توانید از متریال جایگزین استفاده کنید. سنگ های مرمر و گرانیت دارای قیمت بالایی هستند و همچنین اجرای آن ها زمان بر است. به جای آن ها می توان از آجر، بتن با پوشش سیمانی و یا به صورت اکسپوز استفاده کرد. آنچه در کیفیت ساخت مهم است، دوام و کارایی متریال است نه صرفا زیبایی و لوکس بودن. اجرای یک طرح زیبا و اصولی با متریال ساده و در دسترس بهترین راهکار است. در مناطق جنگلی استفاده از چوب هزینه پایین تر و در عین حال، هماهنگی بیشتری با محیط طبیعی دارد. البته برای دوام و استحکام بیشتر باید از چوبه های مهندسی و تقویت شده استفاده کرد. سیمان نیز متریال اقتصادی برای اجرای نما است. اما شرایط جوی و بارندگی به مرور این نما را دچار آسیب می سازد. به همین علت باید راهکارهایی مانند پیش آمدگی سقف، اجرای صحیح آبچکان، استفاده از رنگ سیمان از نوع نانو ضدآب و عایق را در نظر داشت. برای قسمت هایی که در معرض دید نیستند می توان از متریال بنایی بازیافت شده استفاده کرد. به عنوان مثال : برای دیوارهای زیرزمین یا قسمت های تاسیسات و موتورخانه. در مناطقی با بارندگی زیاد، استفاده از سقف شیبدار برای ویلا گزینه بهینه ای برای حفاظت ساختمان است. بنابراین در ساخت ویلا در شمال، بهترین راه حل، تقلید از الگوهای سنتی خانه سازی است.
ساخت ویلا کوچک و ارزان قیمت
ساخت ویلا ارزان قیمت با بهترین کیفیت متناسب با بودجه شما تخصص ماست.

خرید زمین مناسب

در خرید زمین ویلا آگاهی و دقت کافی مورد نیاز است. تا حد ممکن زمینی مسطح با حد و مرزی مشخص باید انتخاب شود. ساخت ویلا روی زمین شیب دار، هزینه زیادی جهت آماده سازی به پروژه تحمیل می کند. بدیهی است فرآیند طراحی ویلا روی شیب نیز زمان بیشتر و تعرفه بالاتری را می طلبد ابعاد زمین را باید در نظر داشت، زمین های بزرگ علاوه بر قیمت بالاتر نیاز به محوطه سازی بیشتری دارند. ساخت ویلا کوچک در اولویت است. ساخت ویلا کوچک هزینه بسیار کمتری نسبت به ویلا لوکس و بزرگ دارد. بنابراین در درجه اول بهتر است به امکانات و نیازهای اقامتی ضرورتی بسنده شود تا فضای بزرگی مورد نیاز نباشد. وچود یک فضای نشیمن، آشپزخانه، حداقل یک یا دو اتاق خواب و سرویس بهداشتی در هر فضای مسکونی ضروری است. اما ابعاد و نوع طراحی آن ها می تواند بسیار متفاوت باشد. مثلا می توان به جای یک آشپزخانه بزرگ و مجهز، یک آشپزخانه اپن را با حداقل امکانات در فضای نشیمن در نظر گرفت. یا فضای حمام و سرویس را با هم مشترک در نظر گرفت تا هزینه های لوله کشی، کاشی کاری و تاسیسات کاهش یابد. سبک مدرن یا روستیک هزینه ساخت ویلای کمتری دارند. سادگی سبک ویلا مدرن، هزینه های نماسازی و دکوراسیون داخلی را نسبت به ویلا کلاسیک به طور قابل توجهی کاهش می دهد. نما ویلا مدرن می تواند به سادگی تنها از یک نوع متریال مانند سیمان یا بتن شکل گیرد. فضاهای داخلی مدرن نیز با کمترین تیغه بندی ها و المان های تزئینی و لوکس اجرا می شوند. ساخت ویلا روستیک نیز با نما و حجم ساده و متریال طبیعی ارزان تر از ویلا های لوکس و تجملی محقق می شود. چرا که خبری از متریال صیقلی و براق و پوشش های نما و داخلی پرهزینه و سقف کاذب های دکوراتیو در آن نیست.
خرید زمین کوچک-ساخت ویلا کوچک
ساخت ویلا در زمین کوچک متناسب با بودجه شما

محوطه سازی

وجود فضای باز برای ویلا، هر چند کوچک ضروری است. اما محوطه ویلا لزوما نباید پرهزینه باشد. می توان حیاط سازی ساده ای را برای آن در نظر گرفت.
محوطه سازی ویلایی با محوطه کوچک
محوطه سازی ویلایی با محوطه کوچک
تیم تخصصی پیشگامان متناسب با بودجه در نظر گرفته شده شما، از صفر تا صد ساخت ویلای شما را با مناسب ترین هزینه انجام می دهد. برای کسب اطلاع بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید...        
همچنان مطالعه کنید ...  طراحی نما ویلایی کردان تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *