بازسازی ساختمان

همانطور که می دانیم بازسازی یا مرمت، به معنای رفع مشکلات، خرابی ها و زیباسازی بناهای فرسوده ایست که قسمت های اصلی آن مانند: سقف، دیوارها، ستون ها، کف و… همچنان سالم هستند و با یک مرمت خوب تا سال ها می توانند عمر کنند. زمانی که چند سال از زمان ساخت شما گذشته است خواه ناخواه باید بازسازی هایی را انجام دهید. مالکین ساختمان به دلایلی میخواهند تغییراتی را ایجاد کنند که به کمک یک تیم مجرب برای بازسازی ساختمان نیاز پیدا می کنند. باید بدانید که بازسازی ساختمان نیاز به یک مدیریت کلی دارد که این کار به عهده ی کارفرمای متخصص است. این تغییرات می تواند شامل تعمیراتی از قبیل تعمیرات کلی ساختمان، رفع نم ساختمان، سرویس ها، لوله کشی، تعویض یا تعمیر درب ها و پنجره ها و نمای ساختمان و یا یک سری خرده کاری دیگر باشد.

– اولین مرحله در بازسازی ساختمان نوسازی نمای آن است که باید انجام شود.(باید به این نکته توجه داشته باشید که غیر از سلیقه و خواسته خودتان باید نماهای ساختمان های اطرافتان را هم نیز در نظر بگیرید).

بازسازی و تخریب ساختمان
بازسازی و تخریب ساختمان

دلایل بازسازی

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که شما را مجبور به بازسازی منزلتان کند. به عنوان مثال: خانه ای که یکنواختی آن شما را کسل و بی حوصله کرده است طوریکه حتی جابه جایی وسایل و رنگ آمیزی دیوار و سقف هم شما را راضی نمی کند.

حال اگر عضو جدیدی به خانه تان اضافه شود، شما قصد دارید منزلتان را برای فرزندتان آماده کنید و دکور خانه را تغییراتی بدهید. این تغییرات می تواند با حضور کودک دلبندتان، یا دلیل آن فضای بلاستفاده خانه شما باشد.گاهی باید خانه جدید را قبل از ورود به آن بازسازی کرد، زیرا خانه خریداری شده صد در صد سلیقه شما نیست و شما آن را با توجه به سلیقه خود می خواهید بازسازی کنید اگر می خواهید بازسازی خانه قدیمی شما به نفعتان باشد توصیه می کنیم صفر تا صد کارتان را به کسانی که در این زمینه تخصص دارند بسپارید.

بازسازی ساختمان
بازسازی ساختمان

نقش متریال در بازسازی خانه

متریال و مواد مصرفی از مواردی هستند که اهمیت بسیاری در بازسازی منزل شما خواهند داشت. پس در انتخاب متریال به کار رفته حساسیت به خرج دهید چون مستقیما روی کیفیت شما تاثیر دارد. متریال از آن دسته مواردی است که مشخصه ی یک طراحی و دکوراسیون عالی محسوب می شود. بنابراین به این موضوع اهمیت زیادی بدهید و سرسری از آن نگذرید.

شما با یک سری ریزه کاری در بازسازی خانه خود، می توانید به دکوراسیون منزلتان روحی تازه ببخشید. به عنوان مثال: ایجاد یک دیوار تاکید با استفاده از تغییر رنگ در دیوار یا کاغذ دیواری و نصب سنگ آنتیک و… بر روی دیوار تلویزیون جلوه زیبایی به خانه و تی وی روم شما خواهد بخشید. زمانی که ذهنیت درستی از تغییراتی که قرار است انجام دهید ندارید شاید شروع بازسازی برایتان کمی سخت باشد. شما می توانید تغییراتی را که قرار است در محیط خانه شما اتفاق بیوفتند را در یک مدل سه بعدی ببینید. این امکان برای شما وجود خواهد داشت که به راحتی قسمت هایی از طرح را حذف یا اضافه کنید. در کل بازسازی به سلیقه و بودجه شما و انتخاب متریال وابسته است.

همچنان مطالعه کنید ...  ساخت ویلا ارزان
بازسازی
بازسازی

مراحل بازسازی یک ساختمان

حال که کمی با مفهوم بازسازی و مزایای آن آشنا شدیم مراحل آن را به صورت مختصر ذکر می کنیم. با این حال به این موضوع توجه داشته باشید که این مراحل به شکل کلی بوده و بازسازی ساختمان و خانه شما با توجه به ویژگی های آن به شکل کاملا منحصر به فرد انجام میشود.

دقت داشته باشید بیش از تصمیم برای بازسازی ساختمان باید از این تصمیم مطمئن شوید که آیا اصلا بازسازی خانه یا ساختمان برای شما به صرفه هست یا خیر؟

– در گام نخست، شما باید اطلاعات جامع و کاملی از ساختمان خود و شرایط فعلی آن داشته باشید. برای این منظور جلسه ای در دفتر ما برگزار می شود تا روی نقشه تهیه شده یک سری اطلاعات در اختیارتان قرار گیرد. پس از نمایش نمونه کارها و ارائه توضیحات تکمیلی در نهایت بین طرفین قراردادی منعقد می گردد. دوما بعد از معرفی و شناخت کافی از مجموعه، کارشناسان به صورت کاملا رایگان منزل شما را بازدید خواهند کرد. این کار به منظور انجام نقشه برداری و کمک به شما در امر نوسازی و طراحی منزلتان صورت می گیرد، سوما با در نظر گرفتن نیازها و سلایق شما طراحی صورت می گیرد. طراحان نیز در این خصوص ایده هایی را جهت بهبود طرح و رسیدن به فضایی ایده آل تر به شما ارائه می دهند.

– مرحله تخریب ممکن است از دید عموم افراد ساده به نظر برسد اما این مورد را باید بدانیم که تخریب یکی از پرخطرترین مراحل در امر بازسازی و نوسازی ساختمان است. لذا باید در بحث خطیر تخریب، از تیم متخصص و حرفه ای این کار استفاده شود چرا که وجود یک گروه متخصص از طراحی سازه ای ساختمان به شکل کلی اطلاع داشته و این گام را به روشی اصولی انجام خواهد داد.

همچنان مطالعه کنید ...  هر آن چیز که یک آشپزخانه مدرن احتیاج دارد

– مهم ترین نکته ای که بایست در مرحله ساخت به آن توجه داشت خواسته های کارفرما است. در این مرحله باید کاملا روشن شود که کارفرما دقیقا چه نیازهایی داشته و کدام نقاط را ضعف فعلی خانه خود می داند. به عنوان مثال در برخی از بازسازی های ساختمان، کارفرما می خواهد که آشپزخانه به این حالت تغییر کند.

باید به این نکته توجه داشت که در این مرحله، تاکید به استفاده از دیوارهای پیش ساخته است چرا که ساخت یک دیوار در خانه، علاوه بر داشتن نیاز به بنا و نقاش و کلی افراد دیگر، آسایش را از اهل خانه سلب می کند و مهم تر از همه، از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه نخواهد بود. خوشبختانه امروزه دیوارهای عایقی وجود دارد که عایق صوت، دما و رطوبت بوده و از لحاظ هزینه ای نیز در حد عالی محسوب می گردند.

در ادامه این مرحله به این نکته توجه داشته باشید که آیا پس از ساخت نیاز به گچ کاری ساختمان داریم یا خیر؟ در صورت نیاز به گچ کاری ، باید این کار با سفیدترین و مرغوب ترین گچ انجام شود. چرا که بخش های جدید اضافه شده به خانه، بیش تر در معرض دید بوده و از این رو مورد توجه هر کسی که از خانه بازدید می کند، قرار خواهند گرفت. در صورت نیاز می توانید از سقف های کاذب در نوسازی خانه استفاده کنید.

برای اینکه نقاشی دوار و سطح مورد نظر شما به خوبی انجام شود، باید صافی سطح خوبی داشته باشید. به همین دلیل باید سطح کار سنباده خورده باشد و این کار با استفاده از چرخ سنباده یا ورق سنباده انجام می شود. در این شرایط اگر سطح دچار خراش، خش، ترک و یا ضایعه اضافه ای باشد آن ها از بین خواهند رفت. سمباده کشی قبل از نقاشی دیوار از سطح زمین تا سقف در جهت عمودی و افقی انجام می شود.

در بازسازی و طراحی داخلی خانه، نورپردازی اصل بسیار مهمی است. نورپردازی، موجب بهتر دیده شدن تغییرات اعمال شده از جانب شما خواهد شد و زیبایی طراحی را دو چندان می کند. استفاده از نورهای مخفی، در طراحی داخلی خانه ها بسیار رایج است. یکی از مهم ترین نکات، نورپردازی داخلی ساختمان است که در طراحی داخلی خانه های مسکونی باید به آن دقت نمود.

ممکن است در دید هر فردی، یک فضا از اهمیت ویژه و فضاهای دیگر از اهمیت کمتری برخوردار باشد. بنابراین باید در هر طراحی، طراح بهترین عملکرد خود را پیاده سازی نماید. اتاق نشیمن، محل غذاخوری، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و… همی در نظر یک طراح باید اهمیت داشته باشند.

همچنان مطالعه کنید ...  دکوراسیون اتاق نوجوان

در طراحی داخلی، استفاده از نور در سقف و دیوار بسیار چشمگیر است. استفاده از لامپ در سقف و استفاده از نورهای مخفی پشت تلویزیون باعث ایجاد تفاوت با سایر فضاها می شود. نورپردازی در ساختمان سبب روشنایی فضا می شود و آن را از تاریکی خارج می کند علاوه بر این موارد نورپردازی از عناصر مهم دکوراسیونی است که می تواند آرامش و راحتی را برای فضا به همراه داشته باشد. زمانی هزینه بازسازی شما مثمر ثمر واقع خواهد شد که به چشم بیاید. برای این منظور، شما باید در بازسازی خانه خود از دکوراسیون داخلی و چیدمان امروزی استفاده کنید.

بازسازی
بازسازی

استفاده از متخصصان در بازسازی منزل

به اشتباه جا افتاده که در صورت سپردن کار به متخصص، بازسازی امری پر هزینه و پر دردسر خواهد شد ولی ثابتشده است که این کار نه تنها هزینه بر نیست، بلکه باعث می شود هزینه های شما کمتر یا حتی به نصف برسد. شما با این کار به روند بازسازی سرعت می بخشید چرا که فرد متخصص از همان اول بر اساس ضرورت و نیاز شما کارها را طبقه بندی می کند.

متخصصین کاملا بر اساس و قانون پیش می روند و اینگونه شما از خرابکاری های احتمالی و هزینه های اضافه را حذف می کنید. در صورتی که شما از کارشناسان برای بازسازی منزل خود استفاده می کنید این احتمال وجود دارد که کار شما چند برابر شود و هزینه هایتان بالا برود . حتی ممکن است به خاطر طولانی شدن زمان بازسازی شما آرامش خود را از دست بدهید و برای اینکه به آرامش برسید تن به یک سری کارهای غیراصولی بدهید که باب سلیقه ی شما نیست و فقط می خواهید که کار جمع شده و به روال عادی زندگی خود برگردید ولی هر زمان آن قسمت از خانه را ببینید تداعی کننده همان ناراحتی و اجبار را خواهد داشت.

خلاصه هر کاری اگر پایه درست و اصولی پیش برود همیشه به نفع خودمان است. شما با دیدن چندین و چند کار اجرا شده توسط طراحان خواهید فهمید که آن طراح سلیقه ای مشابه با شما دارد یا خیر.

اگر روی این موضوع حساسیت به خرج دهید و کمی بیشتر زمان بگذارید دیگر برای اجرای کار نگرانی نخواهید داشت.

بازسازی و تخریب ساختمان
بازسازی و تخریب ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *