پذیرایی به سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک مجموعه ای از طرح های دکوراسیون با تلفیق اصول کلاسیک و مفاهیم مدرن و پست مدرن است که حس متفاوتی در منزل شما القا می کند. سبک نئوکلاسیک برگرفته از سبکی به نام کلاسیک است همانطور که می دانیم سبک کلاسیک با آن همه زرق و برقش، در جهان امروز زیاد طرفدار ندارد و تناسب مطلوبی ندارد. به همین دلیل با آن همه زرق و برقش، در جهان امروز زیاد طرفدار ندارد و تناسب مطلوبی ندارد. به همین دلیل سبک جدید وارد بازار شد که هم برای کلاسیک دوستان و هم برای مدرن پسندان جذاب است. اصلی ترین ویژگی سبک نئوکلاسیک، لوکس و تجملی بودن آن است. رنگ، شکل، خطوط، هندسه، ترتیب و چینش، ابعاد و حجم و… از جمله معیارهای طراحی هستند که در انواع سبک های دکوراسیون، تغییر می یابند و هارمونی و ترکیب دلنشینی که میان عناصر وجود دارد، خالق ملودی دلنشین معماری و طراحی فضا است.

سبک نئوکلاسیک
سبک نئوکلاسیک

عناصر کلیدی سبک نئوکلاسیک در پذیرایی

۱-رنگ

همانطور که می دانیم رنگ بندی در سبک نئوکلاسیک به اعتدال گرایش دارد و در این سبک خبری از رنگ های تند نیست بلکه در این فرم از چیدمان و دکوراسیون، از تناژ رنگ هایی استفاده می شود که ساده و ملایم باشندو بیننده را به آرامش دعوت کنند. بیشترین رنگی که در سبک معماری نئوکلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ سفید، کرم، قهوه ای روشن و خاکستری است.

رنگ در سبک نئوکلاسیک
رنگ در سبک نئوکلاسیک

۲-مبلمان

این سبک پر است از مبلمان ساده و متقارن، مبلمان معمولا باید ساختاری چوبی یا فلزی داشته باشد. بیشتر مبلمان سبک نئوکلاسیک در پذیرایی دارای پایه های تزئینی هستند.

همچنان مطالعه کنید ...  طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

 

مبلمان در سبک نئوکلاسیک

مبلمان سبک نئوکلاسیک
مبلمان سبک نئوکلاسیک

۳-موارد تزئینی

می توانید از نقوش گل دار استفاده کنید، خصوصا روی بالش ها، فرش یا طراحی دیوار. اگر مجسمه یا کوزه ای می خواهید در سالن پذیرایی تان استفاده کنید هم اتفاق خوبی است چرا که در این سبک، استفاده از چنین دکورهایی مرسوم است.

استفاده از اکسسوری در سبک نئوکلاسیک
استفاده از اکسسوری در سبک نئوکلاسیک

نورپردازی در سبک نئوکلاسیک

یکی از ویژگی های مهم در طراحی نئوکلاسیک، تکیه بر سادگی و در عین حال درخشش و جلال است. به همین منظور، در نورپردازی زمینه که از جمله ویژگی های دکوراسیون مدرن و نئوکلاسیک است، از لامپ ها و رشته های ال ای دی استفاده می شود.معمولا در کنار گچ بری ها، از این نوع لامپ ها استفاده می شود و با نصب آن سایه های نورانی را روی سقف، دیوارها و گاهی روی کف پوش ها می بینیم.

نورپردازی به سبک نئوکلاسیک
نورپردازی به سبک نئوکلاسیک

استفاده از وسایل نورپردازی

بنابر ویژگی تقارن در طراحی نئوکلاسیک که قبل تر در مورد آن صحبت کردیم، هنگام استفاده از وسایل نورپردازی و نصب لامپ های ال ای دی به تقارن و مرکزیت بسیار توجه کنید تا سبک نئوکلاسیک شما بهتر دیده شود. استفاده از اکسسوری های تزئینی مانند آویزهای بلوری.

آویزهایی با مجسمه های کوچک، شیشه های منشوری و ریسه های رنگی ظریف نیز برای اتصال به لوستر در دکوراسیون نئوکلاسیک، مرسوم است و به افزایش نور محیط کمک می کند.

سقف نئوکلاسیک

 سقف در سبک نئوکلاسیک
سقف در سبک نئوکلاسیک

سقف نئوکلاسیک معمولا به رنگ سفید یا رنگ های روشن و زیر مجموعه سفید، مانند کرمی و شیری است. برخلاف طراحی کلاسیک، در سبک نئوکلاسیک طرح سقف باید ساده باشد و از بافتی یکنواخت و مات بهره ببرد. گچ بری های ساده با خطوط ظریف و به رنگ بژ در این سبک رایج است. البته گاهی سقف های کاذب ساده با طرح های هندسی نیز برای نمای سقف فضاهای داخلی از جمله طراحی سقف پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. دیوارهای خانه نئوکلاسیک نیز معمولا ساده است و همین سادگی امکان نورپردازی و ایجاد سایه ملیح را فراهم می کند.

همچنان مطالعه کنید ...  ماربل شیت چیست؟

کف پوش مناسب برای سبک نئوکلاسیک

بهتر است که با اجرای سبک دکوراسیون نئوکلاسیک از کف پوش های طرح دار یا شیشه ای و یا هنری استفاده کنید البته پارکت نیز با این سبک کاملا همخوانی دارد. پارکت هایی با طرح چوب، کف پوش های ساخته شده از ترموود، حتی سرامیک هایی با طرحی مشابه پارکت و چوب، برای استفاده به عنوان کف پوش در سبک نئوکلاسیک، قابل قبول هستند. برای انتخاب کف پوش اتاق خواب و فضاهای پرکاربرد مانند اتاق نشیمن نیز می توانید متناسب با طراحی کلی، از سرامیک و کاشی و حتی سنگ بهره ببرید.

کف پوش به سبک نئوکلاسیک
کف پوش به سبک نئوکلاسیک

کاغذ دیواری سبک نئوکلاسیک

در انتخاب کاغذ دیواری دقت بیشتری به خرج دهید و مدل هایی را انتخاب کنید که رنگ های ملیح و سایه دار دارند. طراحی برجسته و ساده و نقش و نگارهای هندسی یا طرح های گل دار با رنگ روشن، نیز کاربردی هستند و با سبک نئوکلاسیک سازگار خواهند بود به تناسب رنگ فرش و پرده و سایر وسایل، برای دکور دیوارهای نئوکلاسیک نیز دقت کنید تا همه چیز مطلوب و عالی به نظر برسد.

کاغذ دیواری برای سبک نئوکلاسیک
کاغذ دیواری برای سبک نئوکلاسیک

پرده و منسوجات در سبک نئوکلاسیک

پرده هایی که برای دکوراسیون نئوکلاسیک برمی گزینید باید طرح و رنگ ساده تر از پرده های اشرافی و پر زرق و برق کلاسیک داشته باشد. لامبرکین بالای پرده را می توانید به شکل طراحی شده و براق انتخاب کنید اما بهتر است نمای کلی آن ساده باشد و از اشکال هندسی مستطیل و گرد بهره ببرید. در طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک، بهتر است از پارچه های طبیعی و ساده یا پارچه های متراکم و پنبه ای به جای استفاده از پارچه های ژاکارد و ملیله دوزی شده که خاص طراحی کلاسیک است، استفاده کنیم.

همچنان مطالعه کنید ...  دکوراسیون اتاق نوجوان
پرده یه سبک نئوکلاسیک
پرده یه سبک نئوکلاسیک

انتخاب مبلمان و اکسسوری در دکوراسیون نئوکلاسیک

مبلمان و دکوراسیون نئوکلاسیک مانند سایر بخش های این سبک باید در تعداد کم و محدود باشد تا فضای باز بصری خانه به درستی تامین شود بهتر است از مبلمانی با چوب های قرمز یا رنگ روشن برای چیدمان استفاده کنید.

چه عناصری در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک نقش دارند:

معمولا هر سبکی در دکوراسیون داخلی متشکل از عناصر مختلف است. دکوراسیون نئوکلاسیک نیز از اجزای زیر تشکیل شده است:

۱-ستون ها

۲-گچ بری ها

۳-مبلمان و کیفیت پارچه ها

اکسسوری های مدرن در دکوراسیون نئوکلاسیک

۱- در فضای خانه از دکوری ها و اکسسوری های مختلف و کوچک استفاده کنید تا سبک مدرن را وارد سبک کلاسیک کنید.

۲-در اطراف مبلمان اتاق پذیرایی خود چند گلدان شیشه ای ساده و آباژورهای مدرن به رنگ های روشن قرار دهید.

۳-برای ایجاد احساس آرامش و سادگی در اتاق نشیمن از کاغذ دیواری های مدرن با طرح های تکرار شونده استفاده نمایید.

۴-از آینه های دکوراتیو و مدرن برای دکوری های روی دیوار استفاده نمایید.

۵-برای اینکه خانه ای لوکس داشته باشید، از میزهای شیشه ای مدرن با پایه های طلایی ساده استفاده نمایید.

 سبک نئوکلاسیک
سبک نئوکلاسیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *