ماربل شیت چیست؟

ورقی از جنس PVC به همراه درصد معینی از پودر سنگ است که به عنوان سنگ مصنوعی شناخته می شود و به دلیل شباهت طرح های آن به سنگ های طبیعی مرمر، یکی از پرطرفدارترین متریال های دکوراسیون داخلی به شمار می آید. ورق های ماربل شیت در عموم با نام های سنگ مصنوعی، دیوارپوش ماربل، دیوارپوش طرح سنگ، دیوارپوش سنگ مصنوعی و… شناخته می شوند.

ماربل شیت
ماربل شیت

ساختار ماربل شیت

جنس ماربل شیت از سه قسمت مغزی PVC(پلاستیک فشرده)، لایه روکش و لایه ضدخش(لاک یو وی)تشکیل شده است. سنگ های مصنوعی ماربل در ضخامت های ۲ و ۴ میلی متری و ابعاد ۲۸۰*۱۲۲ سانتی متر تولید می شود و هر ورق دیوارپوش ماربل ۳.۴ مترمربع را پوشش می دهد که وزن آن تقریبا ۲۰ کیلوگرم است.

ساختار ماربل شیت
ساختار ماربل شیت

ویژگی های ماربل شیت

مقاومت در برابر آب و رطوبت

یکپارچه و بدون درز

طرح های مشابه سنگ های لوکس

مقاوم در برابر حرارت(دیر سوز)

ضدخش و ضد ضربه

وزن سبک(کاهش بار مرده)

قیمت به صرفه تر نسبت به سنگ های اسلب

سرعت نصب بالاتر نسبت به سنگ

آنتی باکتریال(قابل استفاده در محیط های بهداشتی)

ویژگی ماربل شیت
ویژگی ماربل شیت

کاربرد ماربل شیت

یکپارچگی و لوکس بودن این متریال، باعث شده در محیط های مسکونی، اداری و تجاری کاربرد بسیار زیادی داشته باشد مثل پوشش دیواری راهروها، لابی، فیلتر آسانسور، دیوار TV،تالار و هتل ها و همچنین فضای بین کابینت آشپزخانه و پوشش سقف. علاوه بر این به علت خاصیت آنتی باکتریال ماربل شیت، می توان از آن در مراکز بهداشتی و درمانی نیز استفاده کرد.

ماربل شیت
ماربل شیت

نحوه نصب ماربل شیت

نصب ماربل شیت به وسیله میخ بادی ریز و چسب پلی اورتان انجام می شود و روی سطوح صاف مثل گچ، کاشی، سنگ و ام دی اف قابل نصب است.

همچنان مطالعه کنید ...  طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

حمل و نقل سنگ مصنوعی ماربل به دلیل وزن سبک نسبت به سنگ های اسلب بسیار راحت تر است و برای برش آن می توان از کارگاه های برشکاری ام دی اف کمک گرفت.

ماربل شیت
ماربل شیت

مقاومت ماربل شیت در برابر رطوبت و آبزی

ورق های ماربل شیت با توجه به اینکه از پی وی سی تولید شده اند، در برابر آب و رطوبت کاملا مقاوم بوده و در محیط های مرطوب مثل حمام، استخر، سونا و… قابل نصب می باشند. برای نظافت و تمیز کردن سنگ مصنوعی ماربل می توان از انواع شوینده های سبک استفاده کرد.

ماربل شیت با توجه به اینکه توسط برندهای مختلفی تولید می شود با نام  های متفاوتی در بازار وجود دارد مثل: استونیت، تاپشیت و تاپکو

جمع بندی

جنس ماریل شیت ها از پی وی سی و درصدی پودر سنگ است و عموما با نام سنگ مصنوعی شناخته می شوند. دیوار پوش ماربل با توجه به خاصیت ضدآب، ضد حرارت و ضدخش بودن آن در محیط های زیادی کاربرد دارد و پس از نصب به دلیل یکپارچگی و بدون درز بودن همانند سنگ های اسلب، ظاهر زیبایی به محیط می بخشد. برای تمیز کزدن سطوحی که از سنگ مصنوعی ماربل شیت استفاده شده به راحتی می توان از آب و انواع مواد شوینده سبک استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *