طراحی داخلی به سبک معماری ایرانی

طراحی داخلی منازل ایرانی از تلفیق: عناصر، المان، رنگ، چیدمان وسایل و… ساخته شده است که محیط زندگی شما را زیبا و در عین حال آرامش بخش می کند. هدف از طراحی داخلی منازل علاوه بر زیباتر کردن، استفاده بهینه از فضا و هماهنگ کردن اجزا در محیط خانه می باشد.

اولین قدم برای طراحی داخلی خانه انتخاب سبک طراحی می باشد، شاید سوالی ذهن شما را درگیر کند که منظور از سبک طراحی چیست؟ سبک چیزی است که باعث یکدست شدن و هماهنگ شدن اجزا در محیط می باشد.

طراحی داخلی به سبک ایرانی
طراحی داخلی به سبک ایرانی

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

ایران کشوری است که فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله دارد که تاکنون معماران موفق زیادی را به خود دیده است.

در طراحی داخلی ایرانی یکسری المان ها ثابتی مثل فرش، مبلمان سلطنتی، قالیچه و … وجود دارد که مختص فرهنگ و معماری ایرانی است.

امروزه طراحان داخلی سبک های کلاسیک و مدرن را باهم تلفیق می کنند به عنوان مثال وجود مبل ها سنتی در کنار پرده ها مدرن و یا استفاده از ظروف مسی در آشپزخانه مدرن زیبایی چشمگیری را برای شما به ارمغان می آورند.

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی

مراحل طراحی داخلی منزل

قبل شروع به انجام فرآیند طراحی دکوراسیون شما باید تصمیم بگیرید که دوست دارید کدام سبک را در منزلتان پیاده کنید. آیا به استفاده از وسایل قدیمی در طراحی منزلتان علاقمند هستید یا خیر؟ پس از آن لازم است تا مقدار بودجه و زمانی که می توانید برای این کار را صرف کنید را مشخص کنید.

همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا شما به تنهایی از پس طراحی منزلتان بر می آیید یا باید دنبال یک تیم حرفه ای یا مهندسی مسلط به این کار، احتیاج دارید. اگر سبک طراحی ایرانی را انتخاب کردید باید بدانید، که چه سبک نورپردازی با این همخوانی دارد و یا اینکه چه مدل مبلمان و لوازمی را باید در این سبک قرار دهید.

همچنان مطالعه کنید ...  دکوراسیون اتاق نوجوان

برخی ها تصور دارند که سبک ایرانی بسیار ساده است و نیاز به طراح ندارند. اما دقت داشته باشید که طراحی داخلی ایرانی منزل نیازمند داشتن تخصص است که نیاز به آموزش دارد.

نکات مهم در طراحی ایرانی منزل

در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید سعی کنید از المان هایی استفاده کنید که در فرهنگ ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار باشند.

استفاده از چراغ های آویز دار بلند

نور به اشیای داخلی منزل، معنا می بخشد. اگر در طراحی داخلی اصل نورپردازی به درستی رعایت نشود، خانه سرد و بی روح می شود. برای داشتن یک طراحی مهیج، تامین روشنایی و نورپردازی را فراموش نکنید. لوستر در فرهنگ غنی ایرانی جایگاه ویژه داشته و می توان در سبک منازل ایرانی از آن بهره گرفته شود.

استفاده از لوستر در فضا
استفاده از لوستر در فضا

بکارگیری پرده های سنتی

یکی از مهم ترین عناصر در طراحی داخلی ایرانی منزل، پرده ها به شمار می روند. اگر دوست دارید که دکوراسیون داخلی ایرانی شما، سنتی نیز باشد ، به سراغ پرده های طرح دار  بروید. فقط کافی است تا یک پارچه حریر ساده برای اتاق نشیمن و پارچه گلدار و یا پارچه چهارخانه برای آشپزخانه خریداری کنید. همچنین شما می توانید با ایده پردازی نوع بستن پرده ها را به صورت قدیمی نیز تغییر بدهید.

اگر بیشتر تمایل دارید که سبک طراحی ایرانی شما با سبک کلاسیک تلفیق شود، پرده های ابریشمی با گل های درشت و برجسته انتخاب کنید انتخاب رنگ افزون بر سلیقه شما به رنگ سروس مبلمان نیز وابسته است.

استفاده از پرده طرح دار در فضا
استفاده از پرده طرح دار در فضا

فرش لاکی مناسب منزل ایرانی

اغلب در طراحی داخلی ایرانی از فرش قرمز لاکی استفاده می شود. همچنین می توان از نمدی گلیم به عنوان پادری استفاده کرد. یکی از جدیدترین مدل های فرش که با سبک ایرانی همخوانی دارد، فرش ۴۰ تیکه است که ظاهر بسیار خاصی دارد. این نکته در نظر داشته باشید که در چیدمان کلاسیک تناژ رنگ گرم و چیدمان سلطنتی از رنگ ها تیره استفاده کنید برای سبک ایرانی سنتی نیز به سراغ تناژها رنگ قرمز و نارنجی بروید.

همچنان مطالعه کنید ...  نکات مهم و کاربردی برای داشتن نشیمن شیک
استفاده از فرش لاکی در طراحی
استفاده از فرش لاکی در طراحی

سخن پایانی

طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی از معماری ایرانی اسلامی بهر گرفته شده است؛ که در تمام جهان نظیر ندارد و زبانزد همه هنرمندان می باشد.

اگر علاقمند به تغییر طراحی داخلی ایرانی منزل به با هر سبک و سلیقه ای هستید می تواند با تیم مهندسی پیشگامان تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره دکوراسیون داخلی ایرانی

  1. سبک دکوراسیون ایرانی را می توان با چه سبک های دیگری تلفیق کرد؟
    در این زمینه می توانید آزادی عمل بیشتری داشته باشید و سبک ایرانی را با سبک های مدرن، سنتی و یا کلاسیک تلفیق کرد.
  2. چه سرویس خوابی مناسب سبک طراحی ایرانی می باشد؟
    توصیه می شود سرویس خواب را با سرویس مبلمان پذیرایی ست کرده و آن با سبک کلاسیک، مدرن، سنتی و یا سلطنتی خریداری کنید.
  3. برای سبک طراحی ایرانی سلطنتی چه مدل پرده ای مناسب تر است؟
    برای سبک ایرانی و سلطنتی پرده ها بلند با یک رنگ خاص مناسب این فضا می باشد. پرده های بنفش با گل طلایی و پرده قرمز با گل مشکی بسیار پرطرفدار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *