شش نکته برای طراحی اصولی اتاق نشیمن

همانطور که می دانید ما بیشتر وقت خود را در کنار خانواده می گذرانیم به همین منظور نشیمن یکی از مهم ترین فضای خانه است که افراد خانواده را در کنار یکدیگر نگه می دارد.

به همین خاطر طراحی و چیدمان آن یکی از مهم ترین بخش هاست که باید اصولی چیدمان شود.

نکات ضروری اتاق نشیمن
نکات ضروری اتاق نشیمن

۱-فضای زندگی خود را اندازه گیری کنید.

قبل از هر تغییری در فضای خانه تان بهتر است که متراژ مربع دقیق آن را داشته باشید. وقتی ابعاد اتاق نشیمن خود را داشته باشید، خرید وسایل و طراحی برای شما آسان تر می شود. به همین خاطر بهتر است، قبل از بازسازی متراژ دقیق خود را بدانید تا در زمان، هزینه، و تهیه مبلمان متناسب با فضای خود صرفه جویی کنید. بنابراین، چه در حال بازسازی یا برنامه ریزی اتاق نشیمن خود از ابتدا هستید، بسیار مهم است که این کار را زودتر از موعد انجام دهید تا در زمان، هزینه و زحمت تهیه مبلمانی که متناسب با فضای شما نیست، صرفه جویی کنید.

اندازه گیری فضا نشیمن
اندازه گیری فضا نشیمن

۲-مقاصد واقع بینانه ایجاد کنید.

قبل از بازسازی اتاق نشیمن، بدانید که چه تغییراتی می خواهید بدهید؟ دنبال تزئینات ساده هستید یا تجملاتی؟ اتاق نشیمن را فضایی برای گفتگو می دانید یا ترجیح می دهید که یک منطقه مطالعه و کوکتل بار داشته باشید؟ شما باید مطمئن شوید فضایی که تزئین می کنید با شخصیت، سلیقه و ترجیحات شما یکی باشد. برای مثال ار بچه دارید یا رفت و آمد زیادی دارید بهتر است که لامپ های زمینی متعدد یا وسایل زمینی روی زمین استفاده نکنید.

همچنان مطالعه کنید ...  پروژه فشم (معماری منظر)

نحوه چیدمان وسایل نشیمن
نحوه چیدمان وسایل نشیمن

۳-چیدمان اتاق نشیمن را خوب انتخاب کنید.

چیدمان صحیح نشیمن بسیار مهم است زیرا اگر شما مبلمان را اصولی قرار ندهید فضای مفید را از دست می دهید و نمی توانید بهره ای را از آن ببرید. اگر در فضای نشیمن خود شومینه دارید کنار آن صندلی یا مبل قرار دهید تا یک مرکز گفتگو و یک جایی برای بازی و منطقه آرامش ایجاد کنید.

پلان اتاق نشیمن
پلان اتاق نشیمن

۴- یک تم مناسب انتخاب کنید.

هنگامی که از قرار دادن مبلمان خودتان در فضا راضی بودید حالا می توانید یک تم برای فضای نشیمنتان در نظر بگیرید. به این نکته توجه کنید که حتما تم فضا با نیازها و سلیقه شما هماهنگ باشد. برای مثال: اگر دارای بچه هستید شاید از یک اتاق نشیمن پر از عتیقه دوری کنید و یک فضای مدرن را طراحی کنید. هنگام طراحی اتاق نشیمن، دکوراسیون دیوار بخش مهمی از پازل است و به هیچ وجه نباید از دیوارها ساده عبور کرد. می توان روی دیوار را قاب بندی، یا یک اثر هنری روی آن آویز کنید.

یک تم مناسب انتخاب کنید
یک تم مناسب انتخاب کنید

۵- به دیوارها توجه کنید

در هنگام بازسازی فضای نشیمن به هیچ عنوان از دیوارها ساده عبور نکنید. این دکوراسیون ممکن است شامل نقاشی، عکس، پرتره شخصی و… باشد.

گالری دیواری
گالری دیواری

۶- راه حل های ذخیره سازی اتاق نشیمن را بگنجانید.

برای جلوگیری از بهم ریختگی فضای نشیمن می توان از قفسه استفاده کرد. همچنین می توان قفسه های بسته و باز را در موقعیت های استراتژیک اتاقتان بچینید تا ذوق های زشت، اسباب بازی بچه ها و قفسه های دوم را پنهان کنید تا جذاب ترین وسایلتان را به نمایش بگذارید.

همچنان مطالعه کنید ...  پروژه فشم (معماری منظر)

استفاده از قفسه بندی در فضای نشیمن
استفاده از قفسه بندی در فضای نشیمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *