رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی با چه رنگی ست می شود؟

رنگ طوسی در دکوراسیون

قبل از اینکه درباره ی رنگ طوسی صحبت کنیم بهتر است که با این رنگ و ویژگی های آن آشنا شویم. همانطور که می دانید رنگ طوسی از ترکیب رنگ سیاه و سفید درست می شود کهه هر چقدر سفید آن بیشتر شود طوسی روشن تری خواهیم داشت و اگر رنگ سیاه آن را افزایش دهیم طوسی ما تیره تر خواهد شد. اما باید بدانید که طوسی از ترکیب رنگ های دیگر هم ایجاد می شود و ته مایه آن ها را در خود حفظ می کند. مثلا ترکیب سرمه ای با سفید به طوسی منجر می شود که به آبی تمایل دارد. برای رنگ های دیگر نیز این موضوع صادق است، اما پرکاربردترین و محبوب ترین نوع طوسی رنگ هایی هستند که از همان ترکیب و ترتیب سیاه و سفید حاصل می شوند طوسی یک رنگ خنثی و سرد است.

در گذشته طوسی به عنوان یک رنگ غم انگیز شناخته می شد اما امروز از این رنگ در دکوراسیون مدرن در کنار رنگ هایی با تناژ تند و پر رنگ استفاده می شود. رنگ طوسی همیشه در دکوراسیون منزل طرفداران منحصر به فرد خود را داشته است به همین دلیل بهتر است ببینیم چگونه می توانیم بهترین ست رنگ طوسی را در دکوراسیون منزل ایجاد کنیم. اگر می خواهید از رنگ طوسی استفاده کنید بهتر است که مکمل های این رنگ را هم نیز بشناسید.

استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون
استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون

استفاده از رنگ طوسی در اتاق نشیمن

رنگ طوسی در اتاق نشیمن یکی از رنگ های جذاب در سبک مدرن و مینیمال است. این رنگ باعث می شود که هر نوع تغییری که بخواهیم انجام بدهیم دستمان را باز بگذارد. این انعطاف پذیری فقط در این سبک ها محدود نمی شود و کسانی که با سبک های سنتی و کلاسیک خاص نیز سرو کار دارند به راحتی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و از آن در هنر خود استفاده نمایند. رنگ طوسی در اتاق نشیمن با هدف استفاده از آرامش بخشی و حس نو بودن و همین طور جدیت به کار می گیرند تا بیننده در این مکان احساس مهمان بودن خود را حس کند و خود را در فضایی که برای احترام به وی در نظر گرفته شده بیاید. مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون اتاق نشیمن نامحدود است، اما باید بهترین انتخاب ها را انجام دهید.

همچنان مطالعه کنید ...  سبک دکوراسیون داخلی ایران باستان

اگر می خواهید اتاق نشیمن روشن و پرجنب و جوشی داشته باشید، بهتر است که از رنگ طوسی کمرنگ و به همراه رنگ های پر جنب و جوش استفاده کنید.  دلیل اینکه تمامی رنگ ها با رنگ طوسی به خوبی ترکیب می شوند، شما می توانید بدون نگرانی اتاق نشیمن تان را طراحی کنید. اگر دوست ندارید  از رنگ طوسی در اتاق خوادارید که از رنگ های طوسی برای تمام دیوارهای اتاق نشیمن استفاده کنید، می توانید فقط یکی از دیوارهای اتاق نشیمن را به رنگ طوسی دربیاورید. دیوار تاکید دیواری است که طراحی آن از طراحی های سایر دیوارهای اتاق متفاوت است. به عنوان مثال اگر تنها یکی از دیوارها را به رنگ طوسی تیره دربیاورید. این می تواند به عنوان دیوار تاکید محسوب شود. همچنین اگر رنگ دیگری برای دیوار تاکید مدنظرتان است، خوشبختانه اکثر رنگ ها با رنگ طوسی ترکیب می شوند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

استفاده از رنگ طوسی در اتاق نشیمن
استفاده از رنگ طوسی در اتاق نشیمن

استفاده از رنگ طوسی در آشپزخانه

با توجه به این که هر یک از رنگ ها در کنار رنگ های دیگر ترکیب بندی زیبایی ایجاد می کنند شما می توانید با خیالی آسوده از تنالیته رنگ طوسی در آشپزخانه استفاده نمایید. به عنوان مثال شما می توانید از رنگ طوسی متالیک بر اساس سبک دکوراسیون خود استفاده کنید و به کار بردن کابینت های طوسی متالیک در کنار لوازم برقی سفید رنگ کنتراست زیبایی را در آشپزخانه خود به وجود آورید. هم چنین ترکیب طوسی روشن با رنگ سفید باعث ایجاد فضایی آرام و انرژی بخش خواهد شد. هماهنگ بودن تنالیته انتخاب شده از رنگ طوسی با سایر لوازم و مبلمان موجود در آشپزخانه تنها نکته ایی است که بایستی به آن توجه داشته باشید.

همچنان مطالعه کنید ...  کلوزت روم چیست؟

به همان میزان که کاربرد رنگ قرمز در آشپزخانه ایی با دکوراسیون سفید و طوسی کار اشتباهی است، انتخاب تنالیته اشتباه از رنگ طوسی نیز به همان اندازه باعث ایجاد ظاهری نامناسب خواهد شد. به همین علت بایستی تنالیته ای از رنگ طوسی را انتخاب کنید که هماهنگ با سایر رنگ های تیره و یا روشن موجود در مکان باشد. شما می توانید از رنگ طوسی برای بدنه کابینت ها استفاده کنید و درب کابینت ها را نیز به رنگ سفید انتخاب نمایید. و یا می توانید رنگ طوسی تیره را برای بدنه کابینت ها انتخاب کنید و با استفاده از کاشی های سفید و یا طوسی روشن حد فاصل کابینت های بالایی و پایینی را بپوشانید.

استفاده از رنگ طوسی در آشپزخانه
استفاده از رنگ طوسی در آشپزخانه

استفاده از رنگ طوسی در اتاق خواب

رنگ طوسی در دکوراسیون اتاق خواب یکی از محبوب ترین رنگ هاست. این رنگ آرام و خنثی، آرامشی که هنگام خواب نیاز داریم را برایمان فراهم می کند. همچنین از آن دست رنگ هایی است که به راحتی با بقیه رنگ ها هماهنگ می شود. تنها عیب این رنگ این است که می تواند به سرعت تکراری و کسل کننده شود اما برای جلوگیری از اتفاق هم راه هایی وجود دارد. به عنوان مثال ترکیب طوسی با رنگ های متفاوت، استفاده از لوازم دکوری و مبلمان رنگی، آثار هنری مختلف و….

طوسی تقریبا با هر رنگی ست می شود از رنگ های پاستلی و ملایم گرفته تا رنگ های تند و غلیظ. رنگی که برای ترکیب با طوسی انتخاب می کنید، به فضا و ظاهری که مد نظر دارید بستگی دارد. به دنبال یک اتاق سرزنده و شاداب هستید، از ترکیب طوسی و سفید استفاده کنید. اگر دکوراسیون مجلل و باشکوه می خواهید، ترکیب طوسی و صورتی به همراه یک لوستر کریستالی و خز مصنوعی را به شما پیشنهاد می کنیم. می خواهید به فضای اتاق عمق بدهید، به سراغ رنگ های تند و غلیظی بروید که با طوسی در تضاد هستند.

همچنان مطالعه کنید ...  مراحل فنگ شویی در منزل

رو تختی، قالی، پرده و آثار هنری رنگی هم ابزار خوبی برای پاشیدن رنگ در فضا هستند. برای اضافه کردن بافت و جذاب تر کردن اتاق هم از مواد مختلف اعم از وسایل بافته شده، خز مصنوعی، ابریشم، رومبلی های متنوع، چرم و چوب کمک بگیرید.

استفاده از رنگ طوسی در اتاق خواب
استفاده از رنگ طوسی در اتاق خواب

استفاده از رنگ طوسی در سرویس بهداشتی

رنگ طوسی و یا خاکستری از جمله رنگ های پرطرفدار برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی می باشد. ترکیب رنگ های مختلف با رنگ پس زمینه ای طوسی، فضایی زیبا و مدرن را به سرویس ها می بخشد. در طراحی و دکور کردن سرویس بهداشتی و حمام این سایه و روشن ها می تواند فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد. به کار بردن کاشی و سرامیک طوسی رنگ در سرویس های بهداشتی طوسی، زمینه ساز یک دکوراسیون و دیزاین خاکستری رنگ برای آن ها است. حال می توان بر اساس این تم رنگی،طیف وسایل و ملزومات سرویس بهداشتی را به شکلی هماهنگ و همخوان انتخاب کرد و یا اینکه به صورت تکمیلی از رنگ های دیگری استفاده نمود.

استفاده از رنگ طوسی در سرویس
استفاده از رنگ طوسی در سرویس

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *