معرفی انواع کابینت

کابینت ملامینه

ظریف ترین و سبک ترین روکش MDF روکش ملامینه می باشد که دارای طرح ها و رنگهای فراوان است. که کابینت ملامینه به دو بخش:۱- کابینت ام دی اف ملامینه ۲-کابینت نئوپان ملامینه تقسیم بندی می شود. که تنها تفاوت آن ها استفاده از روکشی است که در آن استفاده می شود.

حالا سوالی که ممکن است پیش آید این است که کدام کیفیت بالاتری دارد؟

ورق ام دی اف ملامینه کیفیت بسیار بالاتری نسبت به ورق نئوپان ملامینه دارد به دلیل اینکه نئوپان از جنس خرده چوب و ضایعات است و تراکم و استحکام کمی در برابر تحمل و فشار و ضربه دارد به همبن دلیل خیلی سریع دچار فرسایش می شود.

ام دی اف ملامینه پرکاربردترین ورق ام دی اف و ورق نئوپان ملامینه یک ورق بی کیفیت و منسوخ شده است.

قیمت هر ۱متر کابینت ملامینه ۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.(قیمت ها بر اساس روز ممکن است تغییر زیادی داشته باشد)

کابینت ملامینه
کابینت ملامینه

 

کابینت ام دی اف

ام دی اف (Mdf) مخفف کلمه Medium Density Fibreboard به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط است. ام دی اف نوعی فرآورده چوبی و ترکیبی از تکه ‌های ریز چوب نرم و چوب سخت است که در وسایلی مانند سرویس خواب و کابینت آشپزخانه به کار برده می‌شود. این ترکیب با مقداری رزین و موم مخلوط شده و در معرض گرما به هم فشرده و پرس می‌شود تا تخته فیبر بدست آید.

انواع کابینت ام دی اف شامل: ۱-ام دی اف مدرن ۲-ام دی اف کلاسیک ۳-ام دی اف نئوکلاسیک می باشد.

همچنان مطالعه کنید ...  اجرای آلاچیق

قیمت کابینت ام دی اف

نحوه محاسبه قیمت کابینت بر مبنای متر طول البته با ابعاد استاندارد است.

ارتفاع استاندارد کابینت زمینی با صفحه و پایه ۹۰ سانتی متر است و عمق صفحه آن ۶۰ سانتی متر است‌. ارتفاع استاندارد کابینت دیواری (هوایی) ۷۰ سانتی‌متر و عمق آن ۳۰ سانتی متر است، ۶۰ درصد از قیمت کل کابینت مربوط به کابینت زمینی و ۴۰ درصد مربوط به کابینت دیواری (ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر) است.

مبنای محاسبه کابینت کمدی، کابینت ویترینی و کابینت ارتفاع ۹۰ از همین استاندارد ها ضریب می گیرد. همچنین استفاده از دستگیره مخفی، لولا و جک خاص و طرح روی درب ها و حتی پایه کابینت بر روی قیمت ساخت کابینت محاسبه می‌شود.

 

کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف

کابینت های گلاس

ورق های گلاس از جنس ام دی اف سفید و نسبت به ام دی اف روکش قوی تر و ضخیم تری دارد.

کابینت های گلاس براق است و اخیرا به خاطر قیمت مناسب و نمای زیبایی که دارد جز پرطرفدارترین کابینت ها در بازار بوده است.

جنس روکش های گلاس کار شده در این کابینت از پلکسی گلاس می باشد که نوعی پلاستیک می باشد.

سطح براق کابینت های گلاس به خاطر وجود همین لایه است.

وقتی سطح هایگلاس را در مقابل نور قرار بدهید می توانید میزان موج در آن را مشاهده کنید. هر چه میزان موج های موجود در روکش هایگلاس کمتر باشد نوع آن مرغوب تر است.

قیمت هر ۱متر مربع کابینت های گلاس ۴میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. (قیمت ها بر اساس روز می باشد)

کابینت های گلاس
کابینت های گلاس

کابینت پلی گلاس

حتما شما هم نام  کابینت‌های پلی‌گلاس را شنیده‌اید. این نوع کابینت یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در بازار شناخته شده استکه باعث زیبایی فضای آشپزخانه می شود.

همچنان مطالعه کنید ...  چه نکاتی باعث می شود که یک ساختمان دوست دار محیط زیست باشد

کابینت پلی‌گلاس عموما طراحی ساده ای دارد اما درخشش زیادی داشته و سطح شفافی دارد. ساخت و تولید این نوع کابینت کمی متفاوت‌تر از انواع دیگر است. در ساخت کابینت پلی‌گلاس ابتدا از ام‌دی‌اف برای ساختار کلی و از روکش پلی‌گلاس برای پوشش سطح کابینت استفاده می‌شود.

ویژگی های کابینت پلی گلاس: ۱- قیمت مناسب ۲-سهولت در تمیز بودن ۳-دوام بالا

 

کابینت پلی گلاس
کابینت پلی گلاس

کابینت ممبران

کابینت ممبران یا وکیوم نوعی از کابینت های کلاسیک هستن. ممبران در واقع نوعی روکش pvc هست که بیشتر روی مغزی ای با جنس ام دی اف کشیده میشه.

مراحل کار کابینت ممبران

به این صورت هست که در ابتدا در صورت نیاز روی متریال ابزار زده میشه و طرح مورد نیاز پیاده میشه و بعد مغزی به چسب و رزین آغشته میشه و به کمک ابزارآلات خاص، روکش روی متریال به اصطلاح وکیوم میشه.

بعضی افراد فکر میکنن که کابینت ممبران فقط مربوط به سبک کلاسیک هست در صورتی که کابینت ممبران را می توان در سبک کلاسیک و مدرن هم نیز استفاده کرد.  اگه طراحی کابینت ها و طرح هایی که روی متریال زیر روکش ممبران استفاده میشه، کلاسیک باشه کابینت ممبران کلاسیک هست و اگه طرح های روی مغزی ورق، طرح های مدرن و ساده باشه، کابینت ممبران مدرن بوده و کلاسیک محسوب نمیشود.

 

کابینت ممبران با بدنه ام دی اف و روکش پی وی سی بوده است.
کابینت ممبران با بدنه ام دی اف و روکش پی وی سی بوده است.

کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب کابینتی با سبک کلاسیک است که به دلیل شباهت بسیار زیاد به کابینت تمام جوب جز پرطرفدارترین کابینت های کلاسیک می باشد.

برای ساخت این نوع کابینت بخش های قابل رویت از ورق های ام دی اف با روکش چوب ساخته می شود که قیمت بالاتری نسبت به موارد بالا دارند اما نسبت به کابینت تمام چوب ارزانتر است. روکش بلوط و ملچ از روکش های پرطرفدار این طرح ها هستند.

همچنان مطالعه کنید ...  کابینت نئوکلاسیک

کابینت روکش چوب

کابینت تمام چوبی

از گرانترین نوع کابینت است چرا که از چوب خالص استفاده شده است که قیمت زیادی دارد.

اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نوع کابینت آشپزخانه است که اغلب در خانه‌های مجلل و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و زینت بخش فضای خانه و محیط طبخ غذا است. بطور معمول بدنه کابینت چوب از MDF درجه یک و بقیه قسمت‌ها که شامل درب، ستون و سر‌ستون، تاج و زیرچراغ از چوب و روکش چوب طراحی می‌شود. بدلیل آسیب پذیر بودن چوب خام در برابر رطوبت و عوامل محیطی تمامی کابینت‌های چوب طبیعی احتیاج به رنگ آمیزی دارند.

کابینت چوبی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *